دسته‌بندی نشده

سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان

سئو تفاوت یک سایت موفق که جایگاه خوبی در نتایج جستجو کسب کرده و بازدیدکننده زیادی را جذب میکند را با سایر رقبا مشخص میکند. از نظر من سئو به تنهایی کارآمد نیست و باید با بهینه سازی تجربه کاربر و افزایش نرخ تبدیل به مشتری همراه باشد. ورود کاربر به سایت اولین هدف ما از کسب موفقیت در سئو است ولی مهمتر از آن تبدیل همین کاربر به مشتری خواهد بود.

  • البته میتوان خدمات سئو را در دسته بندی های مختلفی شامل بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، لینک سازی و … قرار داد و برای هرکدام هزینه مشخصی اعلام نمود.
  • در ساختار سلسله مراتبی، شما برای صفحات، طبقه بندی و ترتیب خاصی در‌نظر می‌گیرید.
  • چرا که هدف دوم بعد از افزایش اعتبار و رتبه صفحات سایت، آگاهی کاربر بدون ایجاد حس ناخوشایند در او می‌باشد.
  • گوگل رسما در مورد شرکت‌هایی که خدمات سئو تضمینی ارائه می‌دهند هشدار داده است.
  • وقتی شما از سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر شما درخواستی را به سرور آن سایت ارسال می‌کند و سپس سرور به درخواست مرورگر با یک کد سه رقمی پاسخ می‌دهد.
ویراستاران نشریه‌ها، از این قسمت برای جلب حداکثر توجه خوانندگان بهره می‌گیرند. Above the Fold اهمیت خاصی دارد؛ چرا‌که اولین نمایی است که یک کاربر جدید از وبسایت شما می‌بیند. گوگل در سال 2012 الگوریتم Page Layout (صفحه آرایی) را برای کاهش رتبه وبسایت‌هایی بوجود آورد که در فضای Above the Fold از تبلیغات بسیار زیادی استفاده کرده بودند. Heading Tags یا Header Tags یا تگ‌های عنوان، تگ‌های HTML هستند که بمنظور شناسایی عنوان‌ها و زیرعنوان‌های موجود در محتوای صفحات (H1 تا H6)، از دیگر انواع متن (مثل پاراگراف) استفاده می‌شوند.

به عبارت دیگر، گوگل آن را یک کلمه کلیدی تحقیقی و نه تراکنشی می داند. بنابراین اگر به هر طریقی با وب سایت خود کسب درامد دارید، تهیه اشتراک از یک ابزار کلمه کلیدی پولی باکیفیت، یک سرمایه گذاری عالی بر روی کسب و کارتان است که دیر یا زود نتیجه خواهد داد. گوگل بسیاری از پیشنهادات خود برای کلمات کلیدی را مستقیماً در صفحه نتایج جستجو ارائه می دهد. ویژگی ها و بخش هایی مانند Google Autocomplete، People Also Ask یا Related Searches می توانند منبع خوبی برای کلمات کلیدی های جدید باشند. موتورهای جستجو محتوای صفحات را آنالیز و درک کرده، آنها را طبقه بندی کرده و سپس آنها را در ایندکس خود ذخیره می کنند.

Tittle چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

ابتدا توضیح می‌دهیم که اصلا چه نیازی به استراتژی محتوا هست و سپس به سراغ نحوۀ انجام آن می‌رویم. وقتی که می‌گوییم مخاطب هدف، منظورمان مشتریان بالقوۀ کسب‌وکارتان است. تحقیق کردن درمورد وضعیت جمعیت شناختی مخاطبانتان، به شما هزاران اطلاعات مفید می‌دهد. برای مثال اینکه آن‌ها زمانی که به چیزی در اطراف خود نیاز دارند، چه چیزی را سرچ می‌کنند.

۲. سئو لینک سازی نیست

سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان

کیفیت سایت‌هایی که به ما لینک می‌دهند از اهمیت بالایی برخوردار است و درصورتی که از کیفیت بالایی برخوردار باشند، سبب بهبود جایگاه ما در نتایج SERP خواهد شد. لینک سازی از سمت سایت‌های خارجی نیز تاثیرات مثبتی بر نتایج SERP خواهد داشت، به شرطی که این لینک‌سازی‌ها از سمت سایت‌های معتبر صورت پذیرد. البته لینک‌سازی خارجی جزو سئو خارجی محسوب می‌شود و همانطور که بارها بیان شده است، سئو خارجی هنگامی تاثیرات خوبی دارد که سئو داخلی به بهترین شکل ممکن پیاده شده باشد.

تمرکز بر روی کیفیت محتوا به جای کمیت آن

انتشار محتوای شما در پلتفرم‌های اجتماعی باعث افزایش نشر و شناخته‌شدگی محتوا می‌شود و این می‌تواند منجر به بهبود رتبه‌بندی صفحات وب‌سایت شما در موتورهای جستجو گردد. همچنین، لینک‌های ارجاعی از شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به افزایش اعتبار سئوی وب‌سایت شما کمک کنند. در نتیجه ی درست انجام این تکنیک ها، می توانید در جستجوی کلمات و عبارات کلیدی مختلف رتبه های بهتری را در صفحه نتایج موتورهای جستجو کسب کنید.