دسته‌بندی نشده

آنتی اسکالانت antiscalant

آنتی اسکالانت antiscalant

استفاده از این پیش بینی ها بستگی به تجزیه و تحلیل به روز آب و آگاهی از پارامترهای طراحی سیستم دارد. یون های موجود در منبع تغذیه اگرچه در سیستم RO متمرکز شده اند نقطه پتانسیل در رسوب حداکثر جریان کنسانتره است. از این رو نوع و دوز آنتی اسکالانت بر اساس تجزیه و تحلیل مواد معدنی در این مرحله استوار است. قیمت آنتی اسکالانت هر مقدار هم زیاد باشد بدلیل اینکه وظیفه مهمی دارد و از تحمیل شدن هزینه های بسیار زیاد تعویض ممبران به کارفرما جلوگیری میکند دارای ارزش می باشد. که معمولاً در فرآیندهای رسوب زدایی دستگاههای اسمز معکوس مورد استفاده قرار می‌گیرند تا از پوسته پوسته شدن غشاهای RO جلوگیری کنند.

• برخورد آنتی اسکالانت با پوست می تواند باعث ایجاد حساسیت و التهاب در پوست شود. در صورت بروز این مشکل، پوست را فوراً و برای مدت زمان 15 دقیقه با آب فراوان شستشو دهید. این انتی اسکالانت همچنین تشکیل رسویات فلزات سه ظرفیتی مانند آهن، منگنز و آلومینیوم بر سطح غشا را متوقف می نماید و در نتیجه نیاز به شستشو و یا تعویض ممبران را کاهش می دهد. مقدار دوز تزریقی آنتی به عوامل زیر بستگی دارد و با در نظر گرفتن این موارد می توان میزان دقیق دوز تزریق را تعیین کرد. برای جلوگیری از رسوب فلزات از جمله آلومینیوم، منگنز و آهن تدریس و قلیایی که دارای خاصیت قلیایی می باشد را میتوان استفاده نمود پایه این مواد فسفاته است. از داخل سیستم تصفیه آب به بیرون نفوذ نمی کند و برای محیط زیست خطری ندارد.

  • انتخاب نوع آنتی اسکالانت بایستی بر اساس آنالیز آب ورودی و رسوبات موجود در آن انتخاب شود و در صورت انتخاب درست بهترین عملکرد را خواهد داشت.
  • قرمزی و التهاب چشم و در موارد تماس شدید و طولانی، وارد شدن آسیب های دائمی و غیر قابل جبران نظیر نابینایی از مواردی است که تماس آنتی اسکالانت با چشم ها ممکن است به وجود آورد.
  • از جمله موادی که روی غشای پلی آمید ( ممبرین) رسوب می کنند، می توان به کربنات کلسیم (CaCO₃)، سولفات کلسیم (CaSO₄)، سولفات باریم (BaSO₄)، و سولفات استرونیوم (SrSO₄) آنتی اسکالانت اشاره کرد.

این عدم استفاده همچنین به ممبران، فیلترها و غشاها صدمه می زند و هزینه های گزافی به وجود می آورد. Antiscalant ها معمولا با دز مناسبی همراه آب ورودی به ممبران های اسکز معکوس تزریق می شوند و با کمک به جلوگیری از رسوب گیری باعث عدم کاهش دبی جریان خروجی و بالا رفتن TDS آب می گردند. یکی از ضد رسوب های مرسوم و پر استفاده در سیستم های RO سدیم هگزامتا فسفات یا می باشد. این ماده علاوه بر اینکه بازدارنده خوبی است ، قیمت مناسبی هم در دارد ، قیمت انتی اسکالانت یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب کارفرمایان می باشد.

تصفیه آب صنعتی و فرایند آن در صنعت

آنتی اسکالانت ها معمولاً به تنهایی و یا گاهی به همراه اسید در سیستم تصفیه آب اسمز معکوس مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از اسید در هنگام تزریق آنتی اسکالانت، به دلیل کاهش شاخص LSI جهت کنترل رسوب کربنات کلسیم و نیز کنترل رسوب های فسفات کلسیم و فلوئورید کلسیم است. آنتی اسکالانت های معمول موجود در بازار، عمدتاً در کنترل رسوب فسفات کلسیم و همچنین رسوب کربنات کلسیم با شاخص LSI بالاتر از عدد 2، مشکلاتی دارند. دلیل تزریق اسید هم در سیستم اسمز معکوس، کاهش شاخص LSI به حد قابل قبول آن است. بنابراین به هنگام خرید آنتی اسکالانت به با کیفیت و مرغوب بودن آن توجه ویژه کرده و از خرید انواع بی کیفیت آن خودداری نمایید. آنتی اسکالانت مهمترین ماده شیمیایی است که معمولاً در سیستم‌های اسمز معکوس تزریق می‌گردد.

در مرحله دوم تصفیه آب برای تبدیل آب سخت به آب نرم از گلوله های آنتی اسکالانت استفاده می نمایند. از اجزای سیستم غشاء در برابر پوست پوست شدن، بوی بد، و آلودگی ها محافظت می کند. غشای RO یک جز core اصلی است و استفاده طولانی مدت از RO با استفاده از مواد ضدعفونی کننده موثر محافظت کافی لازم است.

دیجی شیمی با حذف دست واسطه ها می تواند لیست قیمت آنتی اسکالانت را برای شما مصرف کننده گرامی به صرفه تر کرده و در کنار این قیمت مناسب، خیال شما را از بابت کیفیت هم راحت نموده است. تنها یک بار خرید از سامانه دیجی شیمی کافی است تا شما برای همیشه به مشتری دائمی ما بدل شده و رضایت از کیفیت و قیمت را تنها در یک بار سفارش مشاهده خواهید کرد. جهت جلوگیری از این رسوبات بر روی ممبران آب ورودی به سیستم اسمز معکوس میزان دوز مناسبی آنتی اسکالانت تزریق می‌شود.

آنتی اسکالانت آویستا (Avista VITEC)

اسمز‌معکوس فرایندی است جهت تصفیه آب بوسیله ممبران (غشاء سلولوزی) و در صنایع مختلف نظیر صنایع فولاد سازی، صنایع پتروشیمی، خمیر و کاغذ، خودرو سازی، صنایع غذایی، و … مورد استفاده قرار می گیرد. مهم است که بهینه سازی آنتی اسکالانت با توجه به نوع و دوز، شناسایی ماده مقدماتی مناسب برای استفاده و رابطه نوع دوز-القاء برای سطح طولانی اشباع فوق العاده حائز اهمیت باشد. استفاده در کاربردهای صنعتی نتایج عالی در فرآیندهای جداسازی غشایی از جمله کاربرد اسمز معکوس ، نانوفیلتراسیون و اولترافیلتراسیون . استفاده از این محصول باعث افزایش طول عمر تجهیزات می شود که در نتیجه هزینه های عملیاتی و سرمایه ای کاهش می یابد. تنها محصول غیر معادل در جهان است که 100% گرفتگی شیمیایی غشاها را در سیستم های اسمز معکوس برطرف می کند.

خرید آنتی اسکالانت [گالن 20 لیتری]

میزان مناسب تزریق آنتی اسکالانت به آنالیز آب، دبی آب خوراک، راندمان سیستم، نوع آب خوراک، pH دما و نوع ممبران های سیستم بستگی دارد. زمانی که راندمان سیستم افزایش می یابد، غلظت نمک های محلول در جریان آب برگشتی افزایش می یابد، و این باعث افزایش تشکیل رسوب می شود. اما در هر حال فرمولاسیون این ماده به نحوی است که مانع از ایجاد رسوب و لخته شدن آب و املاح موجود در آن می شود و در نتیجه به سالم و تمیز ماندن دستگاه های تصفیه آب کمک شایانی می کند.

در برخی موارد آنها را مهارکننده های مقیاس یا Scale inhibitors نیز می نامند . این مواد معمولا ترکیباتی شامل سولفانات ها ، فوسفونات ها یا گروه کربوکسیلیک اسیدی می باشند. میزان تزریق به وسیله درجه تزریق پمپ و غلظت محلول ساخته شده، تنظیم می‌گردد. میزان دقیق تزریق با توجه به آنالیز آب خام و مقدار بازیابی سیستم اسمز معکوس به شمار می‌آید.