دسته‌بندی نشده

اسکیپ‌می اولین مجموعه اتاق فرار و اسکیپ روم-آل اسکیپ

در فضای اتاق فرار، شما میبایست مماهای مختلف را حل کنید و فضاها را یکی پس از دیگری طی کنید تا در نهایت بتوانید از فضای بازی با موفقیت خارج شوید. برگزاری سورپرایز تولد تو اتاق فرار یکی از آپشنای جذاب این بازی هست و شما باید قبل از رزرو تیک جشن غافلگیری تولد رو بزنید و این قابلیت در همه اتاق های فرار انیگما وجود داره و جای نگرانی نیست. فقط اینو بدونید که فضایی برای خوردن کیک در اتاق فرار وجود نداره و از این بابت عذر میخوایم اما برای عکس و فیلم تولد عزیزان شما همه جوره در خدمتیم.

زمان محدود است، اکثر اتاق فرارها بین 60 الی 75 دقیقه با توجه به درجه سختی خود زمان دارند.در تمام مدت بازی، گروه از طریق دوربین‌های مداربسته زیر نظر است و در صورت نیاز راه ارتباطی برای دریافت راهنمایی و تسهیل ادامه روند بازی همیشه وجود دارد . مطمئنا می‌توان گفت که بازی اتاق فرار به دلیل نزدیک بودن به فضای دنیای واقعی، می‌تواند برای تک تک بازیکنان مزایایی نیز داشته باشد. به همین دلیل به بررسی بهترین و مهمترین مزایای آن خواهیم پرداخت. طبق مطالعات ما پینورستی‌ها اتاق فرار معما، خوش قیمت‌ترین اتاق فرار ایران است.

اگر ترسناک یا دلهره‌آور باشد احتمالاً با بسیاری از افراد بین 18 تا 30 سال روبرو خواهیم بود چون این افراد به دنبال آدرنالین بیشتری هستند. بازی‌هایی که سناریوی لطیف‌ تری دارند، قابل‌توجه افراد بالای 35 سال هستند که معمولاً با فرزندان خود مراجعه می‌کنند. طرفداران اتاق فرار برخلاف تصور، از قشر خاصی از جامعه نیستند و این بازی به‌عنوان اعتیادآورترین و یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های جهان شناخته می‌شود که قادر است عموم افراد جامعه را تحت تأثیر قرار دهد. مخاطبین اصلی اتاق‌ها معمولاً گروه‌های دوستانه هستند؛ اما در حال حاضر بازی های فرار به مدارس، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ، میهمانی‌ها، مراسم‌ها و مناسبت‌ها هم راه پیدا کرده است. سن بازیکنان مطمئن نیستم که کسی آمار دقیقی داشته باشد؛ اما تجربه شگفت‌انگیز ما نشان داده که محدوده سنی شرکت‌کنندگان در بازی از 8 ساله هست تا 70 سال که محدودیت آن به سناریو و ژانر نیز بستگی دارد.

نکاتی که قبل از تجربه اتاق فرار باید بدانید

تمامی موارد ذکرشده از بهترین اتاق فرار‌های تهران‌اند و اگر شما فکر می‌کنید اتاق فراری وجود دارد که در این لیست اشاره‌ای به آن نشده است. امیداوریم این مطلب برای شما مفید بوده و بتوانید از این لیست نسبت به علاقه خود بهترین را انتخاب کنید. داستان بازی از این قرار است که دزدان دریایی یک گنج باارزش را در جنگل‌های آمازون مخفی کرده‌اند و افراد زیادی را برای دستیابی به این وسایل به این منطقه می‌فرستند.

اسکیپ‌می اولین مجموعه اتاق فرار و اسکیپ روم-آل اسکیپ هر یک از این فضاها سناریوی خاصی دارند و هدف خاصی را دنبال می کنند. اعضای مجموعه با هدف طراحی بازی‌های فکری فعالیت خود را آغاز کردند. لوگو مجموعه تهران اسکیپ هم از همین سیاست الگو می‌گیرد و بیانگر مسائلی مربوط به تلاش برای فرار است.

استانداردهای بازیکنان برای اتاق فرار

دومین شعبه نصف راه، مجتمع ستاره باران، پردیس سینمایی ستاره باران تبریز، روبروی سالن شماره چهار. اگر شیرازی هستید و با دوستانتان باغ‌های مختلف و پیاده روی و کافه و رستوران­‌ها و مقبره حافظ و سعدی و قلات و خلاصه انواع و اقسام مفرحات روح را در شیراز امتحان کرده‌اید، الان وقت یک تجربه نو و باحال است. ژانر‌های مختلف هم قطعاً باهم‌ همپوشانی دارند و قاعدتاً نمی‌توان به هر بازی فقط یک ژانر را اختصاص داد و مرزی قائل شد.

اتاق فرار رانساکا

در برخی از مواقع نیز اشتباهات گذشته پیش‌چشم شما All Escape خواهد آمد. شما در خانه یک دوست قدیمی قدم گذاشته‌اید درست زمانی که چند هفته‌ای از مفقودشدن او می‌گذرد. دوست شما در خانه نیست، اما باتوجه‌به سرنخ‌های موجود می‌توانید از آن مکان خارج شوید. یکی از کارکشته‌ترین کارآگاه‌های انگلستان پس از تحقیق ۴ نفر مضمون اصلی را می‌یابد، اما این کارآگاه در دفتر خود کشته می‌شود. شما و همراهانتان به‌عنوان دستیار کارآگاه انتخاب شده‌اید و باید در مدت‌زمان ۶۰ ثانیه قاتل را پیدا کنید در غیر این صورت کشته خواهید شد.

  • نکته بعدی اینجاست که شما و دوستانتان باید روحیه کار تیمی بالایی داشته باشید تا بتوانید یک تجربه فراموش نشدنی را برای خودتان بسازید.
  • در این بازی‌ها، شما و هم تیمی‌هایتان، تماشاگر یک فیلم یا بازی کامپیوتری نیستید بلکه در فضایی واقعی، شخصیت اول یا قهرمان سناریویی از پیش تعیین شده هستید.
  • اتاق‌های فرار در ایران زیرنظر انجمن بازی‌های فکری فدراسیون ورزش‌های همگانی فعالیت می‌کنند و مجوز این فعالیت در قالب باشگاه بازیهای فکری و اتاق فرار توسط ادارات ورزش و جوانان استان‌ها برای متقاضیان صادر می‌شود.
  • اتاق فرار (اخرین تقاص ) ارائه شده توسط مجموعه ، این اتاق فرار در محله تهرانپارس تهران واقع شده است.
  • ازآنجایی‌که این بانک سیستم‌های امنیتی بسیار قوی‌ای دارد، به‌محض ورود شما آژیر خطر فعال می‌شود و شما در همان ابتدای بازی فقط ۱۵ دقیقه وقت دارید تا آن را غیرفعال کنید.
  • شما هم اگر تجربه رفتن به اتاق فرار را دارید و به نظرتان اتاق‌فرارهای درست و حسابی دیگری هم هست که باید به آن‌ها سر بزنیم، برای ما اسمشان را در بخش نظرات بنویسید.

این بازی که روی موبایل و کامپیوتر انجام می‌شود، دقیقا شبیه اتاق فرار واقعی ساخته شده است که شما با حل معماهای مختلف و به‌دست‌آوردن اطلاعات، راهی برای خروج از اتاق خیالی پیدا می‌کنید. باتوجه‌به جلوه‌های ویژه، امکانات دیجیتالی و همچنین شیوع ویروس کرونا که بسیار از اتاق‌ فرارها را در سراسر جهان تعطیل کرده است، نسخه مجازی این بازی اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است. اتاق‌‌های فرار معمولا در قالب فضاهایی مثل زندان، سلول انفرادی، خانه‌های متروکه و ترسناک، فضاپیما‌ها و… هست که این فضا نسبت به داستان بازی متغیر است. هر اتاق فرار مانند همه فیلم‌های سینمایی سناریو و ژانر مشخص دارد و همان طور که در فیلم‌های سینمایی کارگردان، نویسنده و سایر دست‌اندرکاران می‌کوشند تا اثر نهایی به موضوع و ژانر نزدیک‌تر باشد، این مسئله در طراحی یک اتاق فرار خوب نیز صدق می‌کند.