دسته‌بندی نشده

انواع دوربین مدار بسته و کاربرد های آنها آموزشگاه فن آموزان | tizbincctv

دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری و نوع کاربری دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خاصی می باشند. دوربین های مداربسته از نظر ظاهری به دسته ها مختلفی از جمله دوربین مداربسته دام، بولت، اسپید دام، دوربین لامپی، دوربین کودک و … این محصولات توسط شرکت های مختلف و با برند های مختلفی در بازار عرضه می شوند. معروف ترین برند های دوربین مداربسته در دنیا داهوا و هایک ویژن است. برای آشنایی بیشتر با برند های مختلف دوربین مداربسته می توانید به صفحه برترین برند‌های دوربین مداربسته مراجعه نمایید. دوربین های مدار بسته شبکه یا IP در دو نوع بی سیم و با سیم تولید می شوند و تصاویر دریافتی را به کد 0 و 1 تبدیل می کنند.

دوربین اسپیددام

دوربین های مداربسته لامپی دارای زاویه دید وسیع و 360 درجه هستند و برای ذخیره تصاویر و فیلم ها از کارت حافظه بهره می برند. هر دوربین مداربسته لامپی می تواند یک سالن نسبتا بزرگ تا حدود ۸۰ متر مربع را به طور کامل و با کیفیت بالا پوشش دهد. تصاویر دوربین لامپی را می توانید به صورت زنده از طریق موبایل و با اتصال به اینترنت و از طریق نرم افزار مربوطه در هر مکان و زمانی مشاهده کنید. در مجموع می‌توان دوربین‌های مدار بسته را یک فناوری جدایی‌ناپذیر در زندگی امروز تلقی کرد. چرا که نظارت داشتن و کنترل کردن مکان‌های مختلف، در نبود چنین محصولاتی بسیار سخت خواهد بود. بنابراین اگر قصد خرید دوربین مدار بسته را دارید، باید با توجه به نیازهای مکانی، شرایط محل مورد نظر و همچنین بودجه‌ای که در اختیار دارید، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

  • سازگاری اولین نگرانی است، اما شما همچنین می خواهید که با دستگاه شما به خوبی کار کند.
  • دسته بندی دوربین های مدار بسته براساس آپشن های موجود نوع دیگری از تقسیم بندی است.
  • برای انتقال تصاویر و همچنین صدای آن، از کابل‌های 2 رشته‌ای استفاده می‌شود.
مجله خبری دوربین مداربسته دوربین مداربسته را می توان از نظر کیفیت تصویر یا روزلوشن نیز دسته بندی کرد. انواع دوربین های مداربسته با کیفیت تصویرهای متفاوتی از 1 مگاپیکسل تا 12 مگاپیکسل تولید می شوند، مگاپیکسل واحد نمایش دهنده کیفیت تصویر در دوربین ها می باشد که هرچه مگاپیکسل یک دوربین بالاتر باشد کیفیت تصویر آن نیز بیشتر است. هر دو نوع دوربین های مداربسته آنالوگ HD و تحت شبکه دارای کیفیت تصویر مناسبی هستند حتی دوربین های آنالوگ HD می توانند تا 8 مگاپیکسل رزولوشن داشته باشند که این خود به تنهایی می تواند کاربران را برای خرید ترغیب کند. دوربین های مداربسته دام براساس این که بستر نصب آنها بر چه مبنایی باشد به دو دسته تقسیم بندی می شوند. دوربین مداربسته دام بر مبنای کابل کشی با کابل شبکه و دوربین مداربسته دام بر مبنای کابل کشی با کابل کواکسیال. البته از نظر ظاهری دوربین های تورت Turret نیز در انواع دوربین مدار بسته دام قرار می گیرد.

http://atisflower.ir

امابه طور فنی میتوان از آنها برای ویدیو تلفن و کنفرانس‌ها نیز استفاده کرد. این خط ویژه برای کاربران آنالوگ که خواهان سیستم نظارت با وضوح بالا هستند، طراحی شده است. از HD بدون ارتقا به IP یا حتی جایگزینی ساختارهای کابل کشی موجود لذت ببرید. به علاوه این دوربین ها مزایای بسیاری داشته و از مهم ترین مزیت های آن می توان به این موضوع اشاره داشت که احتیاج به کابل کشی برقی نداشته و نیروی برق مورد نیاز خود را از طریق اتصال به سرپیچ لامپ تامین می نمایند. دوربین های دام به صورت معمول برای فضای داخلی یا مسقف مورد استفاده قرار می گیرد.

دوربین مداربسته AHD (

دوربین های دام طراحی ساده‌ای دارند و بیشتر برای نظارت سالن های انتظار و بخش های پذیرش، راه‌روها، فضای باز ادارات، انبارها، محوطه‌های پارکینگ و فضاهای داخلی مناسب هستند. لنز دودی دوربین های مدار بسته دام باعث می‌شود که مجرمان در تشخیص اینکه در مسیر لنز هستند یا نه به دردسر بیفتند. امروزه استفاده از دوربین های تحت شبکه یا ip رواج بیشتری پیدا کرده است. انتقال دیتا در این دوربین مداربسته در بستر اینترنت و از طریق پروتکل شبکه صورت می گیرد، ضمن اینکه برای انتقال تصاویر از دوربین به دستگاه nvr به کابل اترنت نیاز داریم. تکنولوژی HD مخفف High Definition است و دوربین های hd نسبت به دوربین های آنالوگ از رزولوشن و وضوح بالاتری برخوردارند. این دوربین مدار بسته در کیفیت های 720p و 1080p در بازار موجود است.

دوربین های مدار بسته صنعتی یا BOX