اخبار دوربین مداربسته

اولین سیستم تشخیص دود فعال، سیستم نظارت بر کیفیت هوای داخلی


Honeywell اولین راه حل در نوع خود را راه اندازی کرده است که تشخیص زودهنگام دود هشدار دهنده را با پایش پیشرفته کیفیت هوای داخلی (IAQ) ترکیب می کند و تلاش های خود را برای ایجاد ساختمان های ایمن تر و سالم تر می کند. راه حل VESDA Air که بر روی خط پرچمدار آشکارسازهای دود تنفسی VESDA-E ساخته شده است، دارای یک حسگر IAQ پنج در یک منحصر به فرد در یک جعبه است که می تواند با شناسایی ایمنی زندگی، حفاظت از دارایی یا مشکلات IAQ قبل از آنها به بهبود ایمنی ساختمان کمک کند. تبدیل به مشکلات

VESDA Air مکمل راه‌حل‌های ساختمان‌های سالم Honeywell است که می‌تواند به بهبود رفاه ساکنان، دستیابی به اهداف بهره‌وری انرژی و مهمتر از آن، تغییر نحوه تجربه ساکنان از ساختمان کمک کند.

فناوری VESDA هانیول به طور فعال از هوا نمونه برداری می کند – به جای اینکه به طور غیر فعال منتظر رسیدن دود به حسگرهای نقطه ای سنتی باشد – تا مقادیر کمی از دود را شناسایی کرده و قبل از اینکه عملیات را مختل کند، مداخله اولیه را امکان پذیر می کند. مهندسان Honeywell در همان سیستم VESDA یکپارچه شده اند یک حسگر بسیار حساس IAQ که پارامترهای حیاتی IAQ، از جمله ترکیبات آلی فرار (کل VOCs) که توسط ASHRAE به‌عنوان آلاینده‌های نگران‌کننده فهرست شده‌اند، ذرات ریز 1.0 میکرون (PM1.0) و PM2.5 یا بزرگ‌تر را با دقت بی‌سابقه‌ای اندازه‌گیری می‌کند. غلظت CO و CO2، دما و رطوبت. ایده‌آل برای ساختمان‌های تجاری ممتاز، امکانات مراقبت‌های بهداشتی، مهمان‌نوازی، تولید و مدارس، حسگر جدید حسگر IAQ درجه ابزار را برای یکنواختی و دقت داده‌ها فراهم می‌کند.

Udaya Shrivastava، معاون رئیس جمهور و مدیر ارشد فناوری، گفت: “تاکید بر کیفیت هوای داخل خانه از بین نمی رود – و این چیز خوبی است زیرا سازمان های بیشتری برای ایجاد محیط های ایمن تر و سالم تر کار می کنند که به افزایش رفاه و بهره وری ساکنان کمک می کند.” فناوری های ساختمانی هانیول ما تیم‌های مهندسی خود را به چالش کشیدیم تا راهی برای تکمیل قابلیت‌های سیستم‌های تشخیص دود تنفسی ما با نظارت بر IAQ بسیار حساس بیابند. این سیستم نه تنها حضور جزئی دود، بلکه وجود آلاینده‌های نگران کننده کیفیت هوا را نیز شناسایی می‌کند و به اپراتورهای ساختمان اجازه می‌دهد تا قبل از تبدیل شدن به موقعیت‌های ناایمن، واکنش نشان داده و به سرعت به پارامترهای خارج از محدوده واکنش نشان دهند.

حسگر IAQ مبتنی بر کارتریج plug-and-play تقریباً مانند جایگزینی کارتریج جوهر افشان چاپگر عمل می کند، بنابراین از کالیبراسیون پرهزینه و سایر تعمیرات جلوگیری می کند. این راحتی به کاهش هزینه کل، به حداقل رساندن ضایعات و ارائه داده های دقیق IAQ کمک می کند.

راه حل مقیاس پذیر را می توان هم در ساختمان های جدید و هم در ساختمان های موجود استفاده کرد. در ساخت و ساز جدید، نصب یکپارچه VESDA Air راه حل می تواند هزینه کل نصب (TCI) و کل هزینه تعمیر و نگهداری (TCM) را در مقایسه با نصب و نگهداری سیستم های تشخیص دود مستقل و نظارت IAQ کاهش دهد. در ساختمان‌هایی با سیستم تشخیص دود کاملاً کاربردی، می‌توان یک سیستم IAQ «بدون دود» نصب کرد تا داده‌های دقیق و عملی برای تنظیم پارامترهای تهویه ارائه کند.





منبع