دسته‌بندی نشده

بهترین کلاهک دودکش ساختمان مسکونی، اداری و صنعتی پلازا

همانگونه که از نام این کلاهک دودکش مشخص است، ساختارِ این کلاهک به شکل حرفِ H می باشد. این دودکش با استفاده از یک پایه که به قسمت پائینی کلاهک وصل می شود می تواند دوده ها و هوای داخل لوله های دوکش را به سمت کلاهک فرستاده و در آخر به بیرون کلاهک دودکش تخلیه کند. این نوع دودکش به ئو شکل طراحی و ساخته می شود که هر کدام کاربرد و ویژگی های خاص خود را دارند. ساختار کلاهک اچ تشکیل یافته از یک پایه و دو عدد باله که بوسیله یک رابط که بر روی پایه قرار می‌گیرد به هم متصل می‌شوند. در واقع به لحاظ اصول نظام مهندسی کلاهک اچ از تمام استانداردهای لازم جهت قرارگیری در بالاترین نقطه‌ی لوله‌های دودکش برخوردار است.

در مورد ضخامت ورقِ این کلاهک دودکش نیز می‌توان از یک فرمول کلی استفاده نمود که هرچه ابعاد و میزان دودِ خروجی از کانال دودکش بیشتر باشد، ضخامت ورق مصرفی برای ساخت کلاهک دودکش اچ چهارگوش نیز بالا می‌رود. از کلاهک دودکش پره ای برای مکش و تخلیه آلاینده های سیستم های دودکش موتورخانه ها ،شومینه ها، هود صنعتی، آبگرمکن، بخاری های گازی و نفتی استفاده می گردد. لازم به ذکر است از این محصول برای مکش هوای لوله های ونت تاسیسات ساختمان و نیز جهت تعدیل هوای داخل اتاقک دستگاه های هواساز و نیز اتاق آسانسور، بعنوان لوور هوارسان استفاده می گردد. کلاهک دودکش اچ چهارگوش در منتهی الیهِ کانال‌های چهارگوشِ دودکش که از داخل موتورخانه، شومینه یا بخاری گازی به سمت بام آمده‌اند قابل نصب و کاربرد می‌باشد.

بهترین کلاهک دودکش ساختمان مسکونی، اداری و صنعتی پلازا

ضخامت ورق مصرفی برای ابعاد معمولی و پایین یک میلی متر و پایینتر می باشد اما در ابعاد بزرگ این ضخامت تا دو میلی متر نیز قابل افزایش است. ارتفاع استاندارد پایه ی کلاهک دودکش پره ای در حد ۳۰ سانتیمتر است که این ارتفاع نیز بنا به ضرورت و تاکید مهندس تاسیسات یا نظام مهندسی قابل تغییر و افزایش است. جهت نصب کلاهک دودکش اچ چهارگوش رعایت حداقل ارتفاعِ ۱٫۵ متری از کف یا سطح بام الزامی می‌باشد تا عملیات مکشِ دود با تمام ظرفیت انجام پذیرد.

  • به همین دلیل طبق آزمایشات انجام شده دودکش h شکل لوله بخاری ها به بهترین شکل دود را خارج میکند و استانداردتر است.
  • امکان بررسی امتیاز متخصصان و نظر افرادی که از خدمات خدمت نت استفاده کرده‌اند به شما کمک می‌کند تا بهترین متخصص را برای انجام کارهای خود انتخاب کنید.
  • تخلیه گازهای سمی تولید شده از وسایل گرمایشی در ساختمان به وسیله کانال دودکش انجام شده و در انتهای این مسیر از کلاهک دودکش استفاده خواهد شد.
این دسته از کلاهک ها نیز دارای یک استوانه خالی هستند که یک تاج خالی در انتهای آن وجود دارد. در طرح گرد آن، قطر تاج از قطر پایه کلاهک بزرگتر بوده و به همین دلیل از نفوذ آب به درون لوله ممانعت می کند. همچنین این تاج باید تا حد خوبی از پایه فاصله گرفته باشد تا بتواند از ورود آب باران و برف به درون پایه اصلی جلوگیری کند و در برابر خروج دود از خانه مانعی را ایجاد نکند. دسته پره ای چهارگوش پرکاربردترین نوع دودکش است که دارای چندین پره با شکل Z انگلیسی می باشد. این پره ها در این کلاهک به صورتی قرار گرفته اند که از ورود آب، برف، گرد و خاک یا دیگر عوامل مزاحم به داخل خانه جلوگیری کنند. ارتفاعی که بهتر است این کلاهک نصب شود در حدود ۳۰ سانتی متر است، اما بسته به محدودیت فضایی یا ضرورت می توانید آن را تغییر دهید، فقط مطمئن شوید که دود داخل خانه را به خوبی خارج می کند و هوا محبوس نمی شود.

در کلاهک دودکش اچ چهارگوش نیز ابعاد پایه و خروجی‌های کلاهک دودکش نباید از ابعاد کانال‌های اصلیِ دودکش کمتر باشد که در جریان مکش دود و آلاینده اختلال ایجاد نگردد. کلاهک کلبه ای با انواع ورق از جمله روغنی، سیاه، گالوانیزه، رنگی و حتی استیل قابل ساخت می باشد. در صورت ساخت این محصول از جنس ورق روغنی یا سیاه حتماً باید بر روی سطوح داخلی و بیرونی کلاهک ژاپنی از پوشش ضدزنگ و رنگ کوره ای استفاده نمود تا در اثر سردوگرم شدنهای مداوم و نیز در برابر عوامل طبیعی دچار استهلاک زودرس نشود.

استفاده از ورق ضخیم برای ساخت کلاهک اچ نیز می تواند از عوامل ماندگاری و افزایش عمرمفید کلاهک اچ گردد. انواع دسته بندیِ کلاهک دودکش بطور کلی به شرح زیر می باشد(که هر یک از این دسته بندی های کلاهک دودش نیز دارای مدل های متنوعِ چهار گوش و گرد می باشند . به همین دلیل طبق آزمایشات انجام شده دودکش h شکل لوله بخاری ها به بهترین شکل دود را خارج میکند و استانداردتر است. البته دقت کنید که عوامل دیگری را نیز باید چک کنید مانند محل اتصال شیلنگ گاز و غیره.

بخاری برقی ۵ شعله فن دار پویان خزر

کلاهک دودکش H چهارگوش را هم در بام (بام مسطح یا بام شیب‌دار) و هم بر روی دیواری که کانال یا داکتِ دودکش از آن بیرون آمده می‌توان نصب نمود. تعبیه سیستم دودکش در هنگام ساخت بنا، در حفظ ایمنی خانه ها و ساختمان بسیار حائز اهمیت است و از مهم ترین الزامات تاسیسات ساختمان به شمار می آید. این دودکش‌ها کمک می‌کنند تا دود حاصل از وسایل گازسوز را از محیط داخلی بنا یا منزل خارج کرده و مانع از رخدادهای ناگوار گردد.

این نوع کلاهک نیز مانند انواع دیگر در دو نوع گرد و چهار گوش تولید می شود. ضخامت بدنه از نیم الی 2 میلی‌متر متغیر بوده و تعداد استاندارد پره‌های آن، 4 عدد است. از دیگر نام‌های کلاهک ژاپنی می‌توان به کلاهک چینی، کلبه‌ای و پره‌ای اشاره داشت. پره‌های ناگونیا و 4 طرفه این کلاهک سبب افزایش راندمان کاری آن شده و مناسب برای انواع ساختمان مسکونی، تجاری و صنعتی خواهد بود. با توجه به پوشش خاص کلاهک کلبه‌ای استفاده از آن در مناطق خاص با شرایط آب و هوای نامناسب امری مهم تلقی شده و مقاومت خاصی در برابر انواع بارش به‌ویژه برف کاربرد خواهد داشت.

کلاهک دودکش چیست؟