دسته‌بندی نشده

دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی ، مجموعه ای از برترین های سال

امروزه توجه به طراحی دکوراسیون مطب علاوه بر تمیزی محیط باعث می شود افراد از گذراندن وقت خود در آن ها خسته و کلافه نشوند . شما می توانید با اطمینان خاطر صفر تا صد طراحی و اجرای مطب دندانپزشکی خود را به این مجموعه بسپارید. برای قرار دادن یونیت دندانپزشکی و انجام اعمالی ازقبیل پر کردن و کشیدن دندان و جراحی فک در نظر گرفته می شود. مدت زمان بستری و اقامت بیمار به طور پیوسته کوتاهتر می شود و علاقه به اتاق های یک تختی یا دو تختی (در خصوص بیمارهای خصوصی) بیشتر شده است. چنان چه کلینیک دارای یونیت های مختلف باشد می توان برای طراحی مناسب دکوراسیون کلینیک از پارتیشن مناسب فضای مشخصی را به هر یک از این یونیت ها اختصاص داد. در صورتی که فضای کلینیک دارای یونیت های مختلفی باشد، برای تفکیک این قسمت ها و اختصاص دادن فضای مشخصی به هر یک از یونیت های مذکور نیز می توان از پارتیشن استفاده کرد.

در طراحی دکوراسیون استفاده از پارتیشن های شیشه ای در ایجاد ارتباط بصری نقش مهمی را ایفا می کند . سالن های انتظار اولین فضای آشنایی مراجعین با مراکز پزشکی است.به طور حتم،احساس مراجعه کننده پس از ورود به این فضااهمیت بسیاری دارد و نقش علم روانشناسی را پررنگ می کند. مراجعه کننده، بعد از گذر از در ورودی بلافاصله کانتر پذیرش را می بیند و وارد سالن انتظار می شود .در این کلینیک دندانپزشکی ۷ یونیت به علاوه ی ریز فضاهای مورد نیاز دندانپزشکی مثل اتاق رادیوگرافی و اتاق استریل یا CSR طبق ضوابط شهرداری و وزارت بهداشت و با تاییدیه دانشگاه شهید بهشتی طراحی و اجرا شده است .

علاوه بر این، شش مجسمه به شکل بادنما در این محوطه نصب است که ستون هایشان نقاشی های رنگارنگی دارد که بازتاب دهنده جنبه هایی از رویدادها، صنایع یا مناطق طبیعی ایالت آیووا، حروف الفبا و … یکی از مکان هایی که در ایران به طراحی داخلی آن اهمیت کمتری داده می شود ، فضاهای درمانی مثل دندانپزشکی است .درصورتی که طراحی کلینیک دندانپزشکی اگر اصولی و خوب انجام شود، در بهتر شدن روحیه ی بیمار تاثیر زیادی دارد . به همین دلیل یکی از نکات مهم در طراحی فضاهای درمانی مثل بیمارستان ، خوانایی فضاست .طوری که بیمار به محض ورود راه خود را پیدا کند و نگران گم شدن در فضا نباشد .ضمن اینکه عملکردهای مختلف باید طوری کنار هم قرار بگیرند که مزاحمتی برای یکدیگر به وجود نیاورند . آثاری که هدفشان تقویت روحیه، آرامش و پرت شدن حواس مراجعان از بیماری سرطان است. آثاری که مراجعان را به اکتشاف دعوت و حواس پرتی مثبت و خوشایندی را برایشان ایجاد کند. برای ایجاد نظم در طراحی داخلی ، استانداردهای طراحی کار تنظیم شده است. امروزه در طراحی داخلی مطب پزشک به اتاقهای شخصی توجه ویژهای میشود.

در ادامه در مورد ضوابط طراحی کلینیک زیبایی توضیحات بیشتری ارائه شده است. شما در طراحی داخلی مطب باید به دنبال ایدههای خلاقانه، موثر و طراحی داخلی با قیمت معقول و مناسب باشید، در ادامه این مقاله برخی نکات کاربردی مهم به شما ارائه میشود که میتواند به شما در ایجاد یک طوفان ذهنی و فکر بکر و در نهایت، آغاز یک روند طراحی منحصر به فرد پزشکی کمک کند. در پروژه ای که در ادامه آماده ساخته و ارائه خواهیم داد چوب به عنوان عنصری اصلی و مهم به کار رفته است. بعد از تعیین نیازهای کارفرما و مراجعین، نوبت به تهیهی لیست فضاهای اصلی میرسد. مساحت داروخانه از تعداد تخت بیمارستان و تعداد کادر داروخانه تبعیت میکند در بیمارستان های کم تر از ۴۰۰ تخت،داروخانه مرکزی و داروخانه درمانگاه با یکدیگر ادغام می شود. جدا از میزان مهارت و تخصص کادر پزشکی که در هر مطب می تواند یکی از مهمترین عوامل حضور بیماران باشد شک نکنید محیط و نحوه طراحی داخلی انجا نیز بسیار مهم و موثر در این انتخاب خواهد بود.معماری داخلی به کار رفته در محیط البته می تواند در تایین نهایی طرحی که قرار است برای مطب شما استفاده شود بسیار تاثیر گذار باشد.

اينكه كار خونگيري و آزمايشهاي ساده درون كلينيك انجام شود يا نه كاملاً وابسته به پزشك است، برخي از پزشكان حتي حاضر نيستند كه عمل خونگيري در كلينيك انجام شود و بيمار را براي اتمام آزمايشات به بيرون از كلينيك ميفرستند، البته با پيشرفتهاي زيادي كه در زمينة تجهيزات آزمايشگاهي بوجود آمده است،با فضاي كوچك ميتوان تعداد زيادي تختهاي ساده آزمايشگاهي را انجام داد مثلاً دستگاه اترآنالايزر سيست هست بيهوشي را چند دقيقه آماده ميكند بنابر اين به نفع پزشكان است كه در كلينيكهاي خود يك آزمايشگاه داشته باشند. امروزه توجه به طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک ها علاوه بر تمیز بودن محیط ،باعث می شود تعداد مراجعه کنندگان نیز روز به روز افزایش پیدا کند زیرا افرادی که در آن مکان حضور دارند حس حس نشاط و شادابی را تجربه خواهند کرد . طراحی داخلی کلینیک و بیمارستان ، از این رو حائز اهمیت است که اکثر بیماران دارای روحیه ی ضعیفی هستند به همین علت اگر فضای داخلی مطب طبق اصول معماری پیش برود علاوه بر فضای مناسب برای بیماران در روند بهبود آن ها نیز اثربخش می باشند.

روی دیوار شکوفه ها پنل های مثلثی شکلی با تنوع سایه های آبی، سبز و بنفش نصب شده است که شدت رنگ آنها به آرامی کاهش پیدا می کند تا این که در نهایت در رنگ سفید محو می شوند. واحد واکسیناسیون برای پیشگیری های لازم مورد استفاده قرار میگیرد که یا به صورت تلفیقی با ترزیقات پیش بینی می گردد و یا به صورت مستقل،به ویژه در مورد کودکان در نظر گرفته می شود. شما میتوانید طبق بودجه ی مورد نظر خود، بهترین گزینه را انتخاب نمایید تا تیم شرکت بوم، طراحی مطب پزشکی را برای شما انجام دهد. این مجموعه مجری طراحی و ساخت انواع ویلاها، مطب ها، آپارتمان ها و … طراحی مطب دندانپزشکی یکی از مهمترین این کلینیک ها، کلینیک دندانپزشکی است.

برای چیدمان و طراحی داخلی مطب باید بدانید که از چه چیزهایی شروع کنید. وقتی از یک کلینیک یاد می شود چیزهایی مانند اضطراب، انتظار به ذهنمان خطور می کند. یک روش مشابه برای اعتماد سازی و ایجاد ارتباطات شخصی بیماران با پزشک خود، به نمایش گذاشتن یک تابلو اعلانات با عکس ها، کارت های تعطیلات، یاد داشتی از سپاسگزری های بیماران نوع دیگر از ارتباطی است که بیماران با پزشکان می توانند داشته باشند. بهتر است برای جلوگیری از تابش اشعه،عمل عکس برداری از دندان در اتاق جداگانه صورت گیرد. ممکن است شما بخواهید درباره ارتباط میان رنگ و حالات روحی، تحقیق بیشتری کنید و بیشتر بدانید؛ برای مثال، مطالعات نشان داده است که رنگ فیروزه ای یا آبی، اگر به عنوان رنگ اصلی و غالب در اتاق به کار رود می تواند اثر آرامش بخشی داشته باشد زیرا این نوع رنگ باعث کاهش فشار خون می شود از طرفی دیگر، رنگ آبی تیره یا جوهری به تنهایی، اثر عکس دارد. می توان این قسمت ها را با یک پارتیشن از همدیگر جدا کرد تا نظم بیشتری در فضا ایجاد کند. طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک بر میزان تعداد مراجعه کنندگان نیز می افزاید ، هرچه فضای درمانگاه و کلینیک های درمانی تمیز تر باشد ، افراد بیشتری مایل اند به این مراکز درمانی مراجعه کنند طراحی داخلی مطب مدرن .

شرکت داده کاوان امیرکبیر پس از همکاری ۳ ساله با بیمارستان میلاد جهت طراحی و آماده سازی هوشمندترین سیستم HIS و همچنین راه اندازی سیستم نوبتدهی تلفنی و اینترنتی بیمارستان میلاد به شناخت کاملی از فرآیندهای حوزه سلامت رسید و آگاه به ضعف شدید نرم افزارهای این حوزه بالاخص نرم افزارهای مدیریت مطب شد. از آنجایی که فضاهای درمانی مثل کلینیک دندانپزشکی نیاز به رنگ هایی دارند که حس پاکیزگی و آرامش را به محیط القا کند ، متریال های رنگ روشن را مثل سفید و طوسی در محیط به کار گرفتیم .اما این رنگ ها خنثی هستند و محیط یکنواختی را به وجود می آورند ، برای ایجاد تنوع ، مسیر راهرو را با متریال گرم چوب طراحی کردیم که خود راهنمای مراجعین است.

آنان به این نتیجه رسیدهاند که موارد سرگرمکنندهای مانند یک تلویزیون میتواند در سالن انتظار مطب دندانپزشکی، بسیار خوشایند باشند و اغلب افراد از آن استقبال می کنند. سالن انتظار، پذیرش، صندوق، سرویس بهداشتی پرسنل، سرویس بهداشتی بیماران، سرویس معلولین، دفاتر اداری، اتاق تمیز، اتاق کثیف، خدمت به کودکان و دیگر مکان ها است. سالن انتظار جایی است که بیماران زمان زیادی را در آن سپری میکنند و اولین جایی است که بیماران وارد آن میشوند. پس بهتر است در طراحی داخلی مراکز درمانی پنجره وجود داشته باشد تا علاوه بر نور کافی ، هوای مطبوع وارد شود . در دکوراسیون این بخش علاوه بر توجه بر زیبایی شناسی، دکوراسیون فضا و انتخاب مبلمان، سایر تجهیزات مورد نیاز با توجه به تخصص پزشک قرار می گیرد. بهتر است داروخانه در فصل مشترک درمانگاه و ورودی اصلی بیمارستان باشد تا سایر مراجهین بدون تداخل با مسیر بیماران سرپایی از خدمات آن استفاده کنند. عملکرد داروخانه سرپایی در بیماریتان عمدتا توزیع دارو نسخه پیچس است و به صورت شعبه ای از داروخانه بیماران بستری عمل می نماید.

بعنوان مثال اتاق استریل در طول روز چند بار مورد استفاده قرار میگیرد و بهتر است از همه یونیت ها بدون ایجاد اختلال عملکردی ،به این فضا دسترسی مستقیم وجود داشته باشد .همچنین همه ی یونیت ها با فاصله ای تقریبا یکسان به اتاق رادیو گرافی دسترسی مستقیم دارند . ایده اختصاص فضا برای هر یونیت برای کلینیک هایی که فضای کافی ندارند و نیاز به تلفیق چند بخش با کاربری مرتبط باهم هستند مورد استفاده قرار می گیرد . در مراکز درمانی و کلینیک های درمانی در زمان معاینه احتمال دارد مدت زمان زیادی را روی تخت دراز بکشید . از آنجایی که در مراکز درمانی رعایت اصول بهداشت محیط در فضا از اهمیت بالایی برخوردار است ، باید در طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک و مراکز درمانی دقت فراوانی به کار برده شود . و یکی از نکاتی که ممکن است بسیاری از افراد به آن توجه نکنند، این است که فردی که به کلینیک پوست و مو و زیبایی مراجعه میکند، قطعاً به زیبایی اهمیت بالایی میدهد. در طراحی دکوراسیون کلینیک می توان از پارتیشن های شیشه ای جهت ایجاد ارتباط بصری استفاده کرد .اما چنان چه بخواهیم برای حفظ حریم شخصی اتاق ها را از یکدیگر جدا کنیم ، می توانیم از دیگر پارتیشن ها استفاده کنیم .مهم ترین بخش در طراحی دکوراسیون داخلی مراکز درمانی و کلینیک های زیبایی پوست و مو ، توجه به فضای انتظار مراجعه کنندگان است که نقش مهم و اساسی در جذب افراد دارد .