دسته‌بندی نشده

مکمل بتن چیست؟

بطور کلی، قالب فلزی، نوعی ابزار فلزی است که در اندازه های مختلف تولید می شود و کار آن، نگه داشتن شکل ستون ها و پایه های ساختمان ها در مراحل مختلف است. اجرای ستون بتنی معمولا طی شش مرحله شامل پیکتاژ یا پیاده کردن نقشه بر روی زمین، آرماتوربندی، قالببندی، بتنریزی (جانمایی، پرداخت اولیه، عمل آوری)، باز کردن قالب و پرداخت نهایی انجام میگیرد. جهت خرید انواع تجهیزات می توانید با مراجعه به وب سایت ما و استفاده از راه های ارتباطی عمل نمایید. Nov 1, مزایای استفاده از قالب بتن 2016 – قیمت اجاره قالب فلزی بتن باقالب فلزی تبریز خرید و فروش قالب بتن نو و دست دوم با مناسب ترین قیمت تولید کننده تس… تولید کننده انواع قالب های فلزی بتن و داربست های مدولار گروه صنعتی تولیدی صنعتگران مهر … جک های سقفی حداکثر تا ارتفاع ۵٫۵ متر کاربرد دارند و تحمل بار در این ارتفاع حداکثر ۱٫۵ تن در فاصله ۸۰ سانتی متر میباشد .در مقابل داربستی های مدولار تا ارتفاع ۱۰ متر با تحمل بار به وزن ۳۰۰۰ کیلوگرم در فاصله ۱۲۰ سانتی متر. کیفیت اتصالات و متعلقات نیز همانند جک سقفی برای پروژه مهم است. • خطر ریزش داربست: در صورت ریزش داربست نهتنها کارگران بلکه همه افرادی که در هنگام ریزش داربست در اطراف داربست هستند نیز با خطر مواجه میشوند.

ترميم بتن و يا تغيير و اصلاح فرم مورد نظر طرح شده قبلي پس از گرفتن بتن و باز كردن قالبها هم بسيار دشوار و حتي در صورتي كه امكان داشته باشد، به مراتب از پيشبينيهاي لازم اوليه گرانتر تمام ميشود. به طور کلی، طبق قواعد سازه ای، طرح هایی جهت تحمل این بارها تعیین گردیده است. غالبا در ایران قالب تونلی طرح ERTF مورد استفاده میگردد که نسبت به سایر طرح ها مدولار تر می باشد . سیستم ساخت سازه بتنی به روش قالب تونلی، از حدود ۴۵ سال پیش مورد استفاده انبوه سازان در جهان بوده است و آخرین نوآوری در این سیستم در اواخر سال ۲۰۰۷ توسط شرکت Mesa ترکیه با شماره A WO1327413 به ثبت رسیده است.سیستم قالب تونلی یکی از بهترین روش های ساخت و ساز صنعتی است و از ابتدا در کشورهایی که با مشکل زلزله روبرو بودند مورد توجه قرار گرفت، همچنین در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، ترکیه، مالزی و … در این سیستم تونلی دالهای نواری بتنی یا پیش دال ساده که بر روی لبه دیوارهای کناری فضاها قرار میگیرند پیش از عملیات بتن ریزی آرماتورهای بالایی پیش دال بمنظور استفاده از پیش دال نصب میشوند و اتصال میلگردهای دیوار و سقف آن ها نیز انجام می گیرد.

سازها چکشی ستاره دار : در این نوع داربست، پایه های افقی و عمودی در اندازه های مختلفی ساخته می شوند. داربست های چکشی کاسه ای: مزایای استفاده از این نوع داربست ها قابل توسعه بودن آنها در پلان و ارتفاع است. داربست مدولار چکشی به دلیل عدم وجود مهارهای مایل فضای مناسبی را جهت تردد نفرات نسبت به داربست های مثلثی فراهم آورده و علاوه بر دارا بودن تمام مزیت های داربست مثلثی به خاطر بلند بودن لوله های مهاری افقی و نبود لوله های مورب به عنوان داربست نما نیز استفاده می شود . در صورت انتخاب مناسب ابعاد و اندازه قالبها، این اجزا به راحتی نصب شده و علاوه بر دوام بیشتر، موجب شکلگیری سازهای با کیفیت بالا (و قابل کنترل) میشود. پایه قابل تنظیم: این بست به جداره داخل پایین لوله متصل می گردد و توسط این محصول ارتفاع پایه داربست را می توان تنظیم کرد. • خطر سقوط از ارتفاع: درصورتیکه در ساخت این سازه فلزی در همه نقاط از حفاظهای ایمنی استفاده نشود، احتمال سقوط از ارتفاع برای افرادی که از داربست بالا و پایین میروند وجود دارد. صفحه زیر ستون: این محصول صفحه مربعی پایه داری بوده که جهت توزیع بار از قسمت پایین ستون بر روی تکیه گاه استفاده می شود.

بتن بسپار تولید اجاره و فروش قالب مدولار بتن ،قالب سقف دال مجوف(وافل) قالب جایگزین یونولیت (بلوک فوم) در … فوم بتن دست کم ۲۰ درصد هوای به دام افتاده در خود دارد. شاید شما جدا از کلمه داربست های که در سطح شهر دید به سازه هایی با تجهیزات حرفه ای تر و ایمن تری برخورده باشید به نوع سازها مدولار گفته میشود.سازه های فلزی سنتی رفته رفته جای خود را به داربست های جدید و نوین می دهد. در پارهاي از موارد ممکن است قالب بندی بتن تا بيش از 75 درصد هزينه يک عضو بتني را به خود اختصاص دهد. پایه های این نوع از سازه های فلزی در طول های ۰/۶ متر تا ۳ متر ساخته می شوند. به همین صورت می توان داربست موررد نظر را با استفاده از اسکافیلد تا ارتفا ع مورد نظر تهیه کرد، در انتها برای فیکس کردن داربست ۴ عدد سرجک قابل رگلاژ که داری پیچ تنظیم هستند ، بنا بر سایز مورد نیاز روی اسکافلد قرار می گیرند. جهت اجرای دال های بتنی و تراز کردن زیرسازی و مونتاژ قالب های سقف همانند داربست های مثلثی از پیچ تنظیم قابل رگلاژ استفاده می گردد.

چرا شرکت مدرن سازان بهترین گزینه برای خرید قالب بتن محسوب میشود؟ عمران صنعت پایا به غیر از تولید تجهیزات قالب بتن ریزی نو، با در اختیار داشتن انبارهای بزرگ در سراسر ایران اقدام به خرید تجهیزات و لوازم قالب بندی دست دوم با کیفیت کرده است تا با تکمیل لیست خدمات خود در زمینه فروش یا اجاره تجهیزات دست دوم ، کامل ترین خدمات ممکن را به مشتریان خود ارائه دهد. در کل، بایستی اقدام به استفاده از یک جک سقفی فلزی به ازای هر متر مربع از سقف نمود. در این سازه معماری از امنیت بالا تری نسبت به جک های سقفی دارد. از دیگر کاربرد این نوع از سازه های معماری استفاده از آن ها موقع ساخت ساز هایی با سقف های بزرگ با وزن زیاد می باشد. • با ایجاد سطح هموار و حذف عیوب سطحی بتن می تواند باعث حذف مراحل نازک کاری و زیر سازی در معماری بنا شده • رویه این قالب ها می تواند فلزی و یا چوبی از جنس پلی وود باشد. تخته داربست: این محصول در دو نوع فلزی و چوبی در بازار موجود می باشد. دلیل این موضوع این است که اگر از قالبهای فلزی استفاده کنید، در مقایسه با قالبهای چوبی بتن، پس از باز کردن قالب، با تعداد حفرههای کمتری روی سطح بتن مواجه میشوید و بتن زیباتری را تحویل میگیرید.

به منظور جلوگیری از آسیب و یا انسداد لولههای برق هنگام بتنریزی، باید آنها را فقط به صورت عمودی در دیوارها اجرا کرده و ارتباطات افقی لولههای برق در کف انجام شود. در برخی از موارد، ضخامت بخش بالایی و یا پایینی بدنه با نزدیک شدن به سقف یا کف افزایش مییابد. داربست متشکل از اجزای مختلفی نظیر لوله داربستی، بستهای مختلف، نردبان و غیره است که سرهم کردن آنها به تخصص ویژه و رعایت تمامی نکات فنی و اجرایی نیاز دارد. • نردبان: برای دسترسی به نقاط بالایی داربست از نردبان استفاده میشود. • چرخ داربست متحرک: چرخی که در داربستهای متحرک یا پایهدار استفاده میشود. جک صلیبی که با نامهای جک فلزی، تلسکوپی و شمع فلزی نیز شناخته میشود، نوعی جک ساختمانی است که در ارتفاعهای مختلف برای نگهداری سقف مورد استفاده قرار میگیرد. در این صورت به کار بردن نمونه های صلیبی ثابت یا T شکل انتخاب بهتری است و ما را نسبت به هزینه های اجاره و خرید جک بیشتر بینیاز میکند. طراحی اسکافلد به گونه ای است که استفاده از اسکافلد به لحاظ استحکام بسیار بهتر و کارآمدتر از جک های ساده و صلیبی شکل است. داربست مثلثی اسکافلد ، نوعی از داربست های مدولار و یا همان داربست اسکافلد می باشد.

این فاصله با قالب پر کننده ی فیلر پر می شود که در شکل زیر نشان داده شده است. داربست مثلثی در کفراژبندی دال یا تیر و همچنین زیر سازی پلها بکار میروند.مونتاژ داربست مثلثی بسیار ساده بوده تا جاییکه دو کارگر به راحتی میتوانند در یک روز بیش از هزار عدد داربست مثلثی را چیدمان کنند. اگر دستگاهی که میخرید دارای دو سال گارانتی بوده و فروشنده تنها یک سال از آن استفاده کرده باشد، خبر خوب اینکه شما میتوانید تا یک سال دیگر از گارانتی مودم دست دوم نیز استفاده کنید. اجرای سازه بتنی به روش قابهای پیوسته و یا قالب تونلی، از حدود 40 سال پیش در جهان متداول شده است و تاکنون مورد بازنگریهای فنی از سوی طراحان، مجریان، انبوهسازان و سازندگان قالب قرار گرفته و نسبت به زمان ابداع آن تحولات بسیاری را پشت سر گذاشته است. پس از انجام بتن ریزی که احتمال اشتباه آن بایستی به حداقل برسد، قالب های مورد نظر جدا می شود و نوبت به انجام مرحله اسکلت سازی می شود. در سیستم مدولار قطعات و سازه های پیش ساخته در کارخانه تولید شده و در محل مورد نظر نصب می شوند.

از جمله محسنات این روش قالببندی که برای دیوارهای نسبتاً بلند استفاده میشود تعداد دفعات بیشتر استفاده از قالب و سرعت عمل بیشتر آن است. این کار باعث یک پارچه شدن آن می شود. اسکافلد نام دیگر اسکافلد داربست مثلثی می باشد. داربست مدولار که به نام های دیگری از جمله داربست امگا ، اسکافلد و فریم مثلثی به دلیل مزایایی بسیاری که دارد محبوبیت بالایی در ساخت ساز ایجاد کرده که باعث شده در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته .از آنجا که یکی از محصولات مورد استفاده در بین فعالان این حوزه و همچنین از محصولات کاری ما نیز هست ،در زیر در مورد آنها توضیحاتی را ارائه میکنیم. داربست های مدولار بسیار ساده نصب می شوند و قیمت آن ها نیز کمتر از داربست های سنتی است. همچنین این لوله ها میتواند در دو نوع درزدار و بدون درز باشد که نوع بدون درز آن از ایمنی بیشتری برخوردار است که البته در ایران تنها از نوع درزدار آن استفاده میشود. جک ها از دو قسمت نری و مادگی و رزوه جک تشکیل شده است .

پس از آن آداپتور قالب دیوار توسط قطعه واسطی به نام سنتر یو Center U که وظیفه آن جفت کردن قالب بدون ایجاد درز میباشد به قالب دیوار متصل میگردد. کاور (روپوش) : وظیفه این محصول پوشش قسمت بیرونی اتصال دو سر لوله های داربست می باشد. این محصولات در دو اندازه ۶ و ۴ متری تولید می شود و ضخامت آن مابین ۶٫۳-۳٫۸ سانتی متر است. قطر لوله داخلی آن 5 سانتی­متر و قطر لوله خارجی 6 سانتی­متر است. قالب ماهیچه ای : قالب های کنج داخلی که حداقل 5 سانتیمتر پخ داشته باشند نیز شامل قالب بتنی خاص می شود مثل پایین دیوار مخازن آب. در سازه های بتنی نوع دیگری از قالب ها به صورت خاص نیز وجود دارند. اگر قصد خرید این نوع از داربست ها را دارید، بهتر است پیش از خریداری با این نوع از داربست ها به صورت کامل آشنا شوید. در ادامه ی این مطلب اطلاعات دقیقی در رابطه با استفاده از این نوع قالبها داده می شود که می تواند راهنمای خوبی برای خرید این نوع قالب ها محسوب شود. ابتدا چهار پاشنه یا به اصلاح کفشک روی زمین به صورت مربع قرار گرفته، سپس ۴ میله مهار ،۱۲۰سانتی متری به صورت مربعی شکل روی پاشنه ها قرار می گیرد، پس از آن یک میله مهار۱۷۰سانتی به صورت اریب قرار داده ، سپس پایه های داربست مثلثی که در ارتفاعات ۱ متری ،۷۵ سانتی و ۵۰ سانتی تولید می شود داخل پاشنه ها قرار می گیرد.

در این مطلب به بررسی داربست مثلثی یا اسکافلد می پردازیم که شاید تا به حال حتی نام آن را نیز نشنیده باشید! لوله استفاده شده در ساخت اسکافلد حتما باید بدون درز باشد. حتما در نظر داشته باشید که زیر پایه ها جایی که کفشک قرار میگیرد زمین آن سفت باشد. که برای ساخت یک قالب سفت و سخت برای سازه های بتنی بهتر است ابتدا از کیفیت محصولات و مواد خود اطمینان حاصل کنید چون هرگونه ضعف و یا مشکل وارد شده می تواند بر کل سازه تاثیر بگذارد. در ارتفاعت زیاد برای اطمینان خاطر بیشتر می توانید اسکافلد ها را توسط لوله و بست داربست به هم متصل کنید. برای پیشگیری از ریزش داربست باید از اتصال ایمن لولهها و رعایت نکات ایمنی در هنگام ساخت این سازه فلزی اطمینان حاصل کرد. • کاور (روپوش): برای پوشاندن محل اتصال لولهها از کاور استفاده میشود.

6. در پروژه های تجاری که از جک های بسیار بلند استفاده می شد، استفاده از داربست مثلثی بهترین جایگزین می باشد که باعث سهولت در کار شما می شود. داربست از فریم هایی مثلثی تشکیل شده اند که بصورت نر و ماده به یکدیگر متصل می شود و در کفراژبندی دال یا تیر و پل ها قابل استفاده می باشد . ولی در سازه های بتنی بزرگ خیلی کمتر استفاده میشوند.همچنین این قالب ها قابل اشتعال بوده وبر اثر دما بیش از حد به راحتی فرم اصلی خود را از دست می دهند. لوله های داربستی که اجزای اصلی تشکیل دهنده داربست مثلثی هستند، باید حتما از استحکام کافی برخوردار باشند، زیرا محکم نبودن آن ها باعث بروز حوادث مختلف و خسارت دیدن جان و مال افراد می شود. برای رسیدن به فرمول روان کننده بتن، نیاز است مواد مختلفی با یکدیگر ترکیب شوند که البته هدف نهایی در تمامی این ترکیبات کاهش میزان جذب آب در ساختار بتن می باشد که افزایش مقاومت و کارایی آن را بدون نیاز به مصرف بیشتر سیمان در پی دارد.روان کننده های بتن می توانند بدون اینکه نیازی به اضافه کردن آب و یا سیمان باشد، بتن هایی که دارای دانه بندی نامناسب و یا سنگ دانه های درشت هستند را برای پمپاژ کردن آماده کنند.

جهت رگلاژ نهایی ارتفاع از پیچ تنظیم با ارتفاع از 40 سانتیمتر تا 80 سانتیمتر استفاده می شود. این بست برای طویل کردن دو لوله داربست در ساخت این سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. قالب های شرکت پایدار در دو نوع تسمه ۵ سانتیمتر و تسمه ۶ سانتیمتر تولید و عرضه می گردد که متر مربع قالب های تسمه ۵ سانتیمتر ۴۰ کیلوگرم و قالب های ۶ سانتیمتر ۴۴ کیلوگرم می باشد. • سیم مخصوص داربست: برای بستن تختههای داربست به لوله داربستی استفاده شده و از جنس گالوانیزه تولید میشود. از این سیستم داربست بندی جهت زیرسازی دال ها ، تیرها و سقف های مرتفع و همچنین سازه های سنگین استفاده میشود . آن حفره هایی ایجاد میگردد اما در انتهای ستونها و در بعضی موارد در انتها و در امتداد تیرها نیز توپر میگردد. برای جلوگیری از کوچک ترین خطا در اجرای این نوع قالب بندی بهتر است گوشه آکس ها و قالب ها میخ گذاری گردد و مرز قالب ها بعد از آن که با ریسمان مشخص شد، رنگ آمیزی شود. این نوع سازه در انواع مثلثی ، سازها چکشی ستاره دار و داربست های چکشی کاسه ای تولید و استفاده شده و در ساختمان سازی های کوچک و بزرگ کاربرد فراوانی دارد.