اخبار دوربین مداربسته

کنترل دسترسی در لبه


نوشته شده توسط Bryan Montany، تحلیلگر ارشد، Physical Security Technologies، Omdia.

Genetec و Axis Communications معرفی Axis Powered by Genetec را اعلام کرده‌اند، محصولی همراه که نرم‌افزار کنترل دسترسی Genetec Synergis را با کنترل پنل AXIS A1210 یا AXIS A1610 مجهز به IP ترکیب می‌کند.

Axis Powered by Genetec یک محصول جانبی از پذیرش تدریجی معماری سیستم مبتنی بر لبه در صنعت کنترل دسترسی است و اهمیت رو به رشد مشارکت‌های مشترک بین فروشندگان کنترل دسترسی را نشان می‌دهد.

دستگاه های Axis Powered by Genetec ثبات و انعطاف پذیری را به ادغام کننده ها ارائه می دهند

برنامه Axis Powered by Genetec نقطه اوج یک رابطه طولانی مدت بین این دو شرکت است.

همکاری‌های قبلی شامل توسعه یک بسته یکپارچه‌سازی بین Axis Perimeter Defender و نرم‌افزار سیستم مدیریت ویدیو Genetec و همچنین پشتیبانی از اتصال بین سیستم‌های فرسوده Axis و Genetec Security Center بود.

Axis Powered by Genetec نشان‌دهنده تکامل این مشارکت با یک محصول واحد است که پیشرفته‌ترین کنترل‌کننده‌های درب شبکه Axis را با Genetec Synergis، یکی از سریع‌ترین برندهای نرم‌افزار کنترل دسترسی در صنعت در حال رشد، ترکیب می‌کند.

محصول همراه، سهولت و کارکردی را به ادغام‌کنندگان سیستم و کاربران نهایی ارائه می‌دهد. یکپارچه‌کننده‌های سیستمی که به سفارشی‌سازی نرم‌افزار برای کارکرد صحیح با پانل‌های کنترل شخص ثالث عادت دارند، می‌توانند یک واحد بسته‌بندی را خریداری کنند که بلافاصله با حداقل زمان راه‌اندازی کار می‌کند.

Axis و Genetec همچنین به کاربران نهایی به دلیل توانایی آنها در ارائه مداوم وصله‌ها، اصلاحات و بهبودهای سیستم‌افزار مورد نیاز در زمان واقعی، محافظت پیشرفته‌تری در برابر حملات سایبری ارائه می‌کنند. فروش این دستگاه ها برای انطباق با پروژه های سازمانی چند سایتی در سراسر آمریکای شمالی و اروپای غربی قوی ترین خواهد بود.

ساختار پردازش مبتنی بر لبه که در دستگاه‌های Powered by Genetec یکپارچه است، با راه‌حل‌های SaaS سازگار باقی می‌ماند. بسیاری از کاربران نهایی چند سایتی که روی Powered by Genetec deise سرمایه گذاری خواهند کرد، این دستگاه ها را به سرورهای داده متصل می کنند و به طور همزمان هم از پردازش بیدرنگ در لبه و هم از پردازش کلان داده از طریق ابر بهره خواهند برد.

تاثیر ابتکارات Powered by Genetec بر بازار کنترل دسترسی

در کوتاه مدت، Axis Powered by Genetec تأثیر محدودی بر صنعت کنترل دسترسی خواهد داشت.

Axis در سال 2021 به عنوان ده تولید کننده برتر پنل در سیستم های کنترل دسترسی رتبه بندی نشد.

نرخ رشد بالاتر فروش کنترلرهای نوآورانه مجهز به IP آنها باعث شده است که Axis به تدریج سهم خود را در این بازار به دست آورد.

همسویی با یک فروشنده پیشرو نرم افزار کنترل دسترسی پلت فرم باز از طریق برنامه Axis Powered by Genetec احتمالاً این رشد را تسریع خواهد کرد.

با این حال، حتی نرخ‌های رشد پیشرو در صنعت باعث نمی‌شود که اکسیس در پنج سال آینده به پنج تولیدکننده برتر کنترل‌کننده‌های مجهز به IP تبدیل شود.

رقبایی مانند Carrier، Johnson Controls، Brivo و Hikvision به عنوان رهبران صنعت در موقعیت های قوی باقی مانده اند.

معرفی بالقوه ابتکارات Powered by Genetec با سایر فروشندگان سخت افزار شخص ثالث، تأثیر قابل توجهی بر بازار جهانی نرم افزارهای کنترل دسترسی خواهد داشت.

تولیدکنندگان پنل کنترل که فاقد نرم افزارهای قابل مقایسه هستند، تشویق خواهند شد تا مشارکت مشابهی را ارائه دهند و دستگاه های خود را با نرم افزار Genetec از قبل بارگذاری کنند.

این امر موقعیت Genetec را به عنوان پیشرو در فروش نرم افزارهای کنترل دسترسی تقویت می کند.

Omdia پیش‌بینی می‌کند که ابتکارات Powered by Genetec در آینده حتی ممکن است Synergis را روی دستگاه‌های دیگر مانند خواننده‌ها و حتی قفل‌های الکترونیکی بارگذاری کند.

این پیشرفت ممکن است باعث شود که ویژگی های پانل های کنترل اضافی شود و فروش در پروژه هایی که ساختمان های تجاری کوچک و متوسط ​​را در خود جای می دهند کاهش دهد.





منبع