اخبار دوربین مداربسته

فیلم استرالیایی برنده جایزه فیلمبرداری شده با Blackmagic


بلک‌مجیک دیزاین اعلام کرده است که فیلم برنده جایزه استرالیایی با بودجه ریز «سرزمین» با استفاده از دوربین‌های فیلم دیجیتال جیبی Blackmagic Cinema Camera 4K و Blackmagic Cinema Camera فیلمبرداری شده است، همچنین با استفاده از ویرایش DaVinci Resolve، درجه‌بندی رنگ، جلوه‌های بصری (VFX) ) و نرم افزار پس از تولید صدا.

«سرزمین» که با قیمتی کمتر از 50000 دلار استرالیا ساخته شد، اولین کارگردانی عکاس تجاری و هنری اینگوار کن است. این فیلم توسط دکتر گرگوری فریس، مدرس ارشد هنرهای رسانه ای و تولید در دانشگاه فناوری سیدنی (UTS) تهیه شده است که اخیراً بیش از 20 دوربین فیلم دیجیتال Blackmagic URSA Mini Pro 4.6K G2 خریداری کرده است.

«سرزمین» بیشتر در ملک خود کن در ولومبی، استرالیا فیلمبرداری شده است و مناظر استرالیا را به شدت به نمایش می گذارد. داستان جرمی و نیت، زوجی را روایت می‌کند که رویای استرالیا را با مشاغل موفق و سه فرزند شایان ستایش زندگی می‌کنند. سپس بهترین دوست جرمی سایمون تماس می گیرد. او در حال بازگشت به خانه است و رازی را با خود به ارمغان می آورد که جرمی مدت هاست به آن فکر می کرد و هر چیزی را که دوست دارد ناگهان با عزم دوست صمیمی اش برای جبران جنایتی که مدت ها پیش مرتکب شده بود تهدید می شود.

اولین بار کارگردان کن گفت: “گرگ فریس اولین کسی بود که دوربین های بلک مجیک را مورد توجه تیم قرار داد و واقعاً یک تغییر دهنده بازی بود. قبلاً برنامه‌ریزی کرده بودیم که با یک دوربین متفاوت فیلم‌برداری کنیم، زیرا این تنها تجهیزاتی بود که تقریباً وجود نداشت و به ما امکان ساخت یک فیلم واقعاً مستقل را می‌داد.

“به طور ناگهانی، به لطف Blackmagic Design، یک دوربین فیلم دیجیتال در محدوده قیمتی مشابه وجود داشت که فایل های RAW 2.5K CinemaDNG را ارائه می کرد، که می توانست بلافاصله به DaVinci Resolve وارد شود. پس از آزمایش اولیه دوربین، می‌دانستیم که تماس درستی گرفته‌ایم، زیرا دوربینی داشتیم که ظاهر فیلم بلند را با کسری از قیمت معمول ارائه می‌کرد.»

پس از آزمایش‌های اولیه و گرفتن صحنه‌ها با دوربین سینمای بلک‌مجیک، کن شروع به استفاده از دوربین سینمای جیبی 4K به‌عنوان دوربین اصلی خود برای فیلم کرد.

او ادامه داد: «این واقعاً به‌عنوان یک رویا بین چهار دوست شروع شد و در ابتدا، شخصاً فکر نمی‌کردم که هرگز آن را از بین ببریم. در تیراندازی در بوته، ما به برق و آب لوله‌کشی دسترسی نداشتیم، بنابراین دریافت هر دقیقه فیلم واقعاً سخت بود. گاهی مجبور می شدیم کیلومترها پیاده روی کنیم تا با آن همه تجهیزات و بدون خدمه به نقطه تیراندازی برسیم. پس از فیلمبرداری، مجبور شدیم تهیه کننده تمام وقت شویم و در نگاهی به گذشته، خود فیلمبرداری کار آسانی بود.»

«سرزمین» پیش از این در چندین جشنواره فیلم محلی و بین‌المللی از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم هنر برلین، جشنواره فیلم زیرزمینی سیدنی و پنجاه و دومین جشنواره جهانی هوستون به نمایش درآمده و برنده بهترین روایت شده است.

فیلم در جوایز سینمای مستقل نیویورک در سال 2021 و بهترین کارگردانی در جشنواره فیلم مستقل اسنو دنس 2022 در آلمان. فریس به دنبال تجربیات خود در مورد فیلم، بخش هنرهای رسانه ای UTS را متقاعد کرد که روی URSA Mini Pro 4.6K G2s به عنوان دوربین آموزشی سرمایه گذاری زیادی کنند.

“تحقیق، توسعه و ساخت “سرزمین” به تصمیمات مربوط به منابع تولید و پس از تولید که برای ایجاد دوره من در UTS گرفته شد، کمک کرد. این کار با خرید اولین Blackmagic Design URSA به عنوان ابزاری برای محققان خلاق مبتنی بر تمرین آغاز شد.

او در پایان گفت: «این تازه شروع کار بود و ما بیش از 20 دستگاه URSA Mini Pro G2 اضافی برای UTS خریداری کردیم، که اکنون از آنها در تنظیمات واقعیت مجازی سفارشی، به‌علاوه لوازم جانبی مانند Video Assists و پنل‌های سخت‌افزاری مختلف DaVinci Resolve استفاده می‌کنیم.» “تجهیزات طراحی Blackmagic به طور گسترده در طیف وسیعی از فیلمسازی، تدریس و تحقیق روزانه استفاده می شود، زیرا دانشکده راه های جدید ساخت رسانه را بررسی می کند.”

«سرزمین» در جشنواره فیلم Vision Splendid Outback در ماه ژوئن در کوئینزلند نمایش داده می شود. سپس نمایش بازگشت به خانه در سیدنی در اواخر آگوست/سپتامبر در سینما ریتز در راندویک انجام می شود.





منبع