دسته‌بندی نشده

صفحه پیدا نشد میهن فولاد | brassonline

صفحه پیدا نشد میهن فولاد | brassonline

امروزه، تولید صنعتی آهن، آهن زنگ نزن یا فولاد از دو مرحله اصلی تشکیل شده ‌است. در مرحله اول، سنگ آهن با کک در کوره بلند کاهش یافته و فلز مذاب از ناخالصی ‌هایی مانند کانی‌های سیلیکات جدا می ‌شود. در این مرحله آلیاژی به نام آهن خام تولید می ‌شود که حاوی مقادیر نسبتاً زیادی کربن است. در مرحله دوم، توسط فرایند اکسایش مقدار کربن موجود در آهن خام کاهش می‌یابد تا آهن فرفورژه، فولاد یا چدن تولید شود. در این مرحله می‌توان سایر فلزات را برای ساخت آلیاژهای فولادی به آن اضافه کرد. فروآلیاژها، آلیاژهایی از آهن و سایر عناصر هستند که برای تغییر و بهبود خواص فیزیکی فولاد به آن افزوده می شود.

با حضور مدیرعامل تاصیکو مراسم روز کارگر در شرکت معدنی املاح ایران برگزار شد

الکترود با قراضه‌ها واکنش نشان داده و ذوب قراضه را ممکن می‌سازد. همزمان و به آرامی آهن اسفنجی و آهک وارد کوره می‌شود و ذوب صورت می‌گیرد. کمی بعد با کمک انژکتور اکسیژن و کربن وارد کوره شده و ذوب نهایی صورت می‌گیرد. دو هزار سال قبل از میلاد برنز از ترکیب مس و آرسنیک موجود در زمین به دست می‌آید، این‌که در چین یا ایران اولین‌بار برنز کشف شده است زیاد مهم نیست، آنچه اهمیت دارد فهم بشری از کشف فلزی جدید و کارایی جدید است.

بیش از ۲۶۵ هزار واحد نهضت ملی در روستاها عملیاتی شد

کلیه نهادها و سازمان ها موظف به همکاری با شورای نگهبان در کلیه امور مرتبط … کروم همیشه عامل تعیین کننده است، اگرچه عناصر دیگر مثل نیکل و مولبیدن برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی استفاده می ‌شوند. آهن وقتی در هوا با اکسیژن ترکیب می شود به رنگ قرمز یا قهوه ‌ای در می ‌آید. در اين فرآيند محلول بيس فنل ـ آ در هيدروكسيد سديم درون حلال هاي آلي متيلن كلـرايد و كلرو بنزن پخش مي گردد. آنگاه محلول حاصل با مقدار مشخصي فسژن تركيب شده و پس از افزايش مقدار كمي ترياتيل آمين (به عنوان كاتاليست ) به درون راكتور هدايت مي شود . نهايتاً واكنش پليمريزاسيون تراكمي انجام شده و فاز آلي حاوي پليمر در مراحل بعدي جدا مي شود.

برای استفاده درست و مناسب از انواع لوله ها، اتصالات و قطعات مختلف در تاسیسات و صنایع متفاوت ابتدا لازم است تا با خصوصیات جنس آن ها آشنا اکستروژن و خدمات لیزر آلیاژ شویم. سخنان دکتر منظور- معاون وزیر و رئیس سازمان مالیاتی کشور در مراسم افتتاح پروژه فروآلیاژ متحد شرق آسیا در … خوشبختانه فروشندگان منصفی همچون شرکت عصر صنعت اشراق در بازار حضور دارند که محصولات باکیفیت را مطابق با استانداردهای جهانی و با قیمت مناسب و اقتصادی به مشتری عرضه می‌کنند. برای خرید لوله آلومینیومی و ورق‌های ساخته‌شده با فلز آلومینیوم در تهران، می‌توانید به این مجموعه اعتماد کنید. پیر بارتبه مهندس فرانسوی در سال ۱۸۲۱، مشاهده کرد که با افزایش مقدار مشخصی کروم به آهن، سفتی و مقاومت به خوردگی اسیدی آن بسیار افزایش می‌یابد. در ۱۹۰۹، لئون گویله و آلبرت پورتوین به‌طور مستقل در فرانسه ریزساختار آلیاژهای Fe-Cr و Fe-Cr-Ni را بررسی کردند.

  • Alloy یک کلمه فرانسوی است که جایگزین آن در زبان فارسی کلمه هم‌جوشه است.
  • در اين فرآيند محلول بيس فنل ـ آ در هيدروكسيد سديم درون حلال هاي آلي متيلن كلـرايد و كلرو بنزن پخش مي گردد.
  • بیشترین کاربرد محصولات فولاد آلیاژی ایران در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، نیروگاه ها، ابزارسازی، ساخت لوازم پزشکی و جراحی، صنایع خودروسازی، ماشین سازی، ادوات کشاورزی، صنایع معدنی و سایر صنایع ویژه است.
  • مورد مهم دیگر درمورد لوله آلومینیومی آلیاژ افزوده‌شده به ساختار آن‌هاست.

در بين پليمرهاي توليدي، پلي كربنات ها به عنوان يكي از محصولات مهم و استراتژيك، كاربرد وسيعي را در صنايع مربوط به پليمر دارا است . قيمت نسبتاً بالاي اين پليمر و محدود بودن تكنولوژي توليد آن به برخي كشورهاي خاص، لزوم توجه بيشتر به اين محصول را بيش از پيش نمايان مي كند. به همين منظور استفاده از پليمرهاي ارزان تر و عمومي تر نظير ABS به منظور كاهش قيمت تمام شده پلي كربنات و همچنين تقويت برخي از خواص آن در محصولات توليدي، به عنوان يكي از نيازهاي اساسي صنعت پليمر امروز مي باشد .

ورق استیل ۲۰۱