اخبار دوربین مداربسته

اولین افزونه ONVIF برای ارتباطات ایمن


ONVIF افزونه پیکربندی TLS (Release Candidate) را برای ارتباطات ایمن بین دستگاه ها و مشتریان معرفی کرده است.

پیکربندی TLS اولین مورد در دسته جدید افزونه‌های ONVIF است، که مشخصاتی هستند که انطباق ONVIF را به ویژگی‌های محصولی که به یک مورد خاص یا نیاز کاربر نهایی پاسخ می‌دهند، گسترش می‌دهند.

افزونه‌ها مدل نمایه ONVIF را با فعال کردن انطباق با ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافی که قبلاً در نمایه‌های ONVIF درج نشده‌اند، بهبود می‌بخشند.

نمایه‌ها مجموعه‌ای از ویژگی‌های ثابت و دائمی هستند که امکان توسعه یک محصول کاربردی را تنها در نمایه فراهم می‌کنند. در مقابل، افزونه‌ها به راحتی با الزامات تکنولوژی/مشخصات در حال تکامل سازگار هستند و از مدیریت نسخه پشتیبانی می‌کنند تا با افزوده‌ها یا به‌روزرسانی‌های فناوری جدید سازگار شوند.

لئو لویت، رئیس کمیته راهبری ONVIF گفت: “کاندیدا انتشار افزونه پیکربندی TLS یک مورد عالی برای یک افزونه است.” “این انطباق ONVIF را در یک حوزه مهم امنیتی فعال می کند: ارتباطات ایمن بین دستگاه ها و مشتریان. TLS و سایر مشخصات امنیت سایبری باید دائماً به روز نگه داشته شوند و مفهوم الحاقی این تنظیمات را قادر می سازد تا در محدوده فرآیند انطباق ONVIF انجام شوند.

این افزونه پیش نویس از پیکربندی برای رمزگذاری امنیت لایه حمل و نقل پشتیبانی می کند و یک سیستم مدیریت ویدئوی سازگار را قادر می سازد تا در ابتدا تنظیمات TLS را در یک دستگاه سازگار پیکربندی یا به روز کند تا از ارتباطات رمزگذاری شده بین دستگاه و مشتری پشتیبانی کند.

مفهوم افزودنی توانایی ONVIF را برای پاسخگویی سریعتر به نیازهای بازار با افزایش قابلیت همکاری و انعطاف پذیری انتخاب برای کاربران نهایی و یکپارچه سازان سیستم افزایش می دهد. افزونه‌ها نیز مکمل فرآیند نمایه ONVIF هستند، زیرا محصولات باید قبل از ادعای انطباق با یک افزونه، با نمایه ONVIF مطابقت داشته باشند.





منبع