دسته‌بندی نشده

قیمت طلا امروز یکشنبه ۱۹ تیر+ جدول ایمنا | hsaatchi

عیار سکه‌ها معمولاً بالاتر از عیار جواهرات است و گاهی از طلای خالص هم در سکه‌زنی استفاده می‌شود. در ایران تمام انواع سکه‌های بهار آزادی با عیار ۲۱٫۶ (۹۰٪) ضرب می‌شوند. قیمت سکه امامی از ۳۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان به ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. درعوض سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم را با رشد قیمت ۷۰۰ هزار تومانی، ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروختند. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی و ربع‌سکه بهار آزادی هم به‌ترتیب ۲۲۵ هزار تومان و ۲۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

  • سال 1393 این معدن در تکاب افتتاح شد که از نظر میزان تولید به عنوان بزرگترین معدن طلای سایت طلا و جواهر ایران محسوب می‌شود.
  • برای دوام بیشتر و همچنین استفاده راحت‌تر در صنعت، آلیاژ طلا را با فلزاتی نظیر مس، نقره و کادمیوم ترکیب می‌کنند.
  • در بازار قیمت طلا ۱۸ عیار امروز روند نزولی داشت و هر گرم آن با افت ارزش ۷۶ هزار و ۱۰۰ تومانی، ۲,۴۸۳,۰۰۰ (دو میلیون و چهارصد و هشتاد و سه هزار) تومان معامله شد.
  • اصطلاح عیار از آن اصطلاحاتی هست که هم در خرید طلا مهم هست و هم در فروش طلا.

در پروانه اکتشاف معدن طلای زرشوران بالغ بر 27٫5 میلیون تن کانسنگ ثبت شده و دارای ذخیره قطعی 110 تن طلای 24 عیار است. رایج‌ترین نوع طلا در بازار، طلای 18 عیار است که 75٪ آن طلای خالص است و 25٪ ناخالصی دارد. به دلیل مقاومت بالا، بیشترین استفاده را برای ساخت جواهرات و زیورآلات دارد. رنگ طلای 18 عیار در مقایسه با طلای 24 عیار و 21 عیار مات تر می باشد و قیمت پایین تری نیز دارد. طلای 18 عیار را به صورت 18K، 18Kt، 18k، 750 و 0.75 علامت گذاری می‌کنند.

جهش 10 درصدی قیمت سولانا

قیمت طلا امروز یکشنبه ۱۹ تیر+ جدول ایمنا | hsaatchi

در پایان امروز قیمت سکه پایین آمد و به ۳۱,۷۸۸,۰۰۰ (سی و یک میلیون و هفتصد و هشتاد و هشت هزار) تومان رسید که کاهش ۱.۰۶ درصدی داشته است. در بازار قیمت دلار امروز کاهشی بود و به ۴۰,۶۳۹ (چهل هزار و ششصد و سی و نه ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۳۲ درصدی داشته است. امروز قیمت دلار روند صعودی داشت و به ۴۱,۷۱۲ (چهل و یک هزار و هفتصد و دوازده ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۵۲ درصدی داشته است.

قیمت طلای 21 عیار

این فلز گرانبها و با ارزش بالغ بر پنجاه میلیارد پوند برای بزرگترین تولید کنندگان طلا که شامل 15 کشور است ارزش اقتصادی دارد. پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۷۵ دیگر هیچ طلای استخراج‌شده‌ای در جهان باقی نماند. در آن زمان بازیافت طلاهای دست‌دوم تنها منبع عرضه طلا خواهد بود. هرچند منابعی مثل طلای محلول در آب اقیانوس یا معادن مدفون زیر لایه‌های یخی قطب جنوب همچنان دست‌نخورده باقی می‌ماند.