اخبار دوربین مداربسته

استفاده از گوشی های هوشمند به جای کارت های پلاستیکی


بوش آخرین راه حل خود را معرفی کرده است – دسترسی به موبایل، که امکان مدیریت دسترسی به ساختمان ها و مناطق محدود را بدون رسانه های شناسایی اضافی مانند کارت های پلاستیکی می دهد.

Mobile Access به طور کامل در سیستم مدیریت دسترسی آزمایش شده بوش ادغام شده است و مزایای بی شماری را از نظر کارایی، امنیت و راحتی برای صاحبان ساختمان، کارمندان و بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

برای پیکربندی و ایجاد مجوزهای دسترسی در سیستم مدیریت دسترسی محلی خود، تنها چند کلیک کافی است تا افراد مجاز، مانند مدیریت تسهیلات یا کارکنان فناوری اطلاعات، انجام دهند.

سپس می توان داده های بازدیدکنندگان و کارمندان را با استفاده از یک رابط بصری مبتنی بر مرورگر به راحتی مدیریت کرد. به عنوان مثال، اعتبارنامه مجوز را می توان از راه دور و به راحتی به عنوان یک پیوند یا یک کد QR به یک برنامه در دستگاه های تلفن همراه کاربران نهایی ارسال کرد و سپس در صورت لزوم می توان دوباره حذف کرد.

«بیشتر مردم همیشه گوشی‌های هوشمند خود را هر جا که می‌روند با خود حمل می‌کنند. Gregor Schlechtriem، معاون ارشد در Bosch Building Technologies توضیح می‌دهد که ذخیره اعتبار مجوز در دستگاه‌های تلفن همراه دارای چندین مزیت است و می‌افزاید: «شما هم برای کارمندان و هم به بازدیدکنندگان راه‌حلی مدرن، آسان برای استفاده و پایدار ارائه می‌دهید که به این معنی است که آنها این کار را انجام نمی‌دهند. باید به اشکال دیگری از شناسایی مانند کارت های پلاستیکی متوسل شد. با استفاده از تنظیمات مناسب، آنها حتی مجبور نیستند گوشی هوشمند خود را از جیب خود بیرون بیاورند. این برنامه پس از شروع به کار می تواند در پس زمینه اجرا شود، بنابراین برای باز کردن درها نیازی به باز شدن قفل صفحه اصلی گوشی هوشمند نیست.

این راه حل همچنین دسترسی را افزایش می دهد و یک مزیت عمده برای کاربران ویلچر است، به عنوان مثال، که اغلب قادر به دسترسی به دستگاه های کارت خوان نیستند.

Mobile Access همچنین کنترل دسترسی را بدون به خطر انداختن استانداردهای امنیتی بالا مدرن می کند. Mobile Access از گواهی های ضد جعل برای انتقال اعتبار مجوز از طریق BLE (بلوتوث کم انرژی) بین گوشی هوشمند و خواننده استفاده می کند و از پروتکل OSDP رمزگذاری شده بین خواننده و کنترل کننده استفاده می کند.

این راه حل همچنین از احراز هویت دو مرحله ای پشتیبانی می کند که می تواند بر روی خواننده ها پیکربندی شود. سپس از بازدیدکنندگان و کارمندان خواسته می شود تا قفل گوشی هوشمند خود را باز کنند تا به آن دسترسی داشته باشند، به عنوان مثال با استفاده از Face ID خود.

این امر پیروی از قوانین سختگیرانه حفاظت از داده ها را به ویژه آسان می کند، زیرا داده های شخصی حساس لازم نیست در سیستم های محلی ذخیره شوند.

این بدان معناست که اپراتورهای ساختمان نیز از احراز هویت دو مرحله ای ایمن و مقرون به صرفه بهره مند می شوند. علاوه بر این، برای استفاده از برنامه نیازی به ثبت نام کاربری نیست، به این معنی که هیچ اطلاعات شخصی برای این منظور در آنجا ذخیره نمی شود.





منبع