اخبار دوربین مداربسته

انگشت شست برای اثر انگشت Liveness Tech


TECH5 با جدیدترین فناوری تشخیص زنده بودن اثر انگشت مبتنی بر NN (شبکه عصبی) برای دستگاه‌های تلفن همراه، مقام‌های اول و دوم را در رقابت بین‌المللی اثر انگشت غیر تماسی Liveness Detection (LivDet) 2023 کسب کرده است.

LivDet 2023 Non-Contact Fingerprint اولین نسخه از مسابقه زنده بودن غیرتماسی برای الگوریتم ها و سیستم ها است که به طور مشترک توسط دانشگاه کلارکسون (ایالات متحده آمریکا) و دانشگاه بوفالو (ایالات متحده آمریکا) برگزار می شود.

هدف این نسخه ارزیابی و گزارش پیشرفته‌ترین فناوری تشخیص حمله ارائه (PAD) برای تشخیص اثر انگشت غیر تماسی است.

این مسابقه از یک پروتکل ارزیابی مشترک پیروی می‌کند که شامل عکس‌های انگشتی از انواع ابزارهای حمله ارائه (PAI) و انگشتان زنده به جامعه تحقیقاتی بیومتریک می‌شود، که امکان آزمایش منصفانه و جامع فناوری‌های ارائه‌شده را فراهم می‌کند.

TECH5 در مسابقه اثر انگشت غیر تماسی LivDet در سال 2023 شرکت کرد تا آخرین الگوریتم تشخیص زنده بودن اثر انگشت مبتنی بر NN خود را ارزیابی کند و رتبه های اول و دوم را در رده «سیستم ها» برای الگوریتم های تشخیص زنده بودن اثر انگشت تک و چهار انگشت به دست آورده است.

هر دو ارسالی به کمترین میزان خطا در اثر انگشت bonafide (زنده) دست یافتند. TECH5 با مدل پیشگامانه شبکه عصبی خود که تنها 1.5 مگابایت اندازه دارد، در تشخیص انواع جعلی پیچیده مانند Ecoflex، Playdoh، چسب چوب و لاتکس به دقت 100% دست یافت و معیار جدیدی را در صنعت برای دقت و کارایی ایجاد کرد.

بسیار مهم است که بتوانیم اثر انگشت را در طول سناریوهای خود سوار شدن و تأیید از راه دور شناسایی و تأیید کنیم، که به طور فزاینده ای زیربنای بسیاری از فرآیندهای بانکی، دولتی و سایر فرآیندها هستند که چنین تعاملاتی را بدون نیاز به بازدید از شعب و دفاتر امکان پذیر می کنند.

ما خوشحالیم که این نتایج فوق‌العاده تلاش تیم تحقیقاتی خود را به اشتراک می‌گذاریم، که منجر به توسعه الگوریتم‌هایی می‌شود که بیست برابر دقیق‌تر از نزدیک‌ترین رقابت در ارزیابی هستند، و آن را به طور موثر به بهترین فناوری تشخیص زنده بودن اثر انگشت مبتنی بر NN در جهان تبدیل می‌کنند. ” – راهول پارت، یکی از بنیانگذاران، رئیس و مدیر ارشد فناوری TECH5 می گوید.

این فناوری به عنوان بخشی از فناوری ضبط بدون تماس T5-AirSnap Finger برای دستگاه های تلفن همراه در دسترس شرکای دارای گواهی TECH5 در سراسر جهان است که امکان ثبت سریع، بدون اصطکاک و اثر انگشت دقیق با استفاده از دوربین تلفن همراه را فراهم می کند.

T5-AirSnap Finger داده‌های بیومتریک را برای پردازش بیشتر مطابق با استانداردهای قابلیت همکاری جمع‌آوری و آماده می‌کند.

الگوریتم ها را می توان هم برای ثبت نام و هم برای احراز هویت در دستگاه تلفن همراه و باطن استفاده کرد.

فناوری T5-AirSnap Finger در حال حاضر در بازار به کار گرفته شده و در حال کار است.

TECH5 همچنین از سال 2021 با همین فناوری در آزمایش‌های خود ثبت‌نامی بیومتریک دفتر داخلی بریتانیا شرکت کرده است.

علاوه بر این، فناوری‌های ضبط و تطبیق اثر انگشت TECH5 بخشی از ارزیابی‌های جاری توسط NIST (موسسه ملی استاندارد و فناوری) و FBI به عنوان بخشی از استانداردسازی و صدور گواهینامه چنین فناوری‌هایی است.





منبع