اخبار دوربین مداربسته

امتیازهای برتر برای فناوری تشخیص چهره NEC


شرکت NEC اعلام کرده است که فناوری تشخیص چهره این شرکت در یک تست معیار دقیق ترین رتبه جهان را کسب کرده است.*1 توسط موسسه ملی استاندارد و فناوری ایالات متحده (NIST) به رسمیت شناخته شده جهانی انجام شد.*2.

در این تست معیار، NEC بالاترین ارزیابی عملکرد را در “شناسایی 1:N” دریافت کرد.*3 که متشکل از تصاویر ثابت از 12 میلیون نفر مختلف است، با دستیابی به نرخ دقت احراز هویت 99.88٪.

NEC همچنین در سه آزمایش دیگر رتبه اول را کسب کرد*4 – از جمله آزمایش اثرات پیری، که در آن عکس‌های گرفته شده بیش از 10 سال قبل برای شناسایی استفاده می‌شوند – و در سه دسته برتر ارزیابی فناوری تشخیص چهره (FRTE) 1:N رتبه‌بندی شناسایی که در NIST پست شده‌اند، قرار می‌گیرند. سایت اینترنتی.

از زمان شروع مشارکت در سال 2009، NEC چندین بار در آزمون “1:N Identification” رتبه اول را در جهان کسب کرده است، که بالاترین دقت را در بین تمام معیارهای تشخیص چهره انجام شده توسط NIST می طلبد.*5.

NEC در حالی که برای بهبود عملکرد الگوریتم اصلی خود تلاش می کند، به طور همزمان پیاده سازی های واقعی تشخیص چهره را ارائه کرده است و کسب و کار تشخیص چهره آن اکنون در بیش از 50 کشور و منطقه در سراسر جهان فعالیت می کند.

فناوری تشخیص چهره NEC در حدود 80 فرودگاه در سراسر جهان پیاده سازی شده است و در برنامه های کاربردی از جمله مهاجرت، گمرک، رویه های سوار شدن و خدمات به مشتریان استفاده می شود.

این برنامه ها به یکی از موارد استفاده اولیه از فناوری تشخیص چهره تبدیل شده اند. علاوه بر این، بیش از 1000 سازمان NeoFace Monitor را به کار گرفته‌اند، سیستمی که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از تشخیص چهره به دستگاه‌های خود وارد شوند و امنیت و راحتی را بهبود ببخشند.*6.

NEC همچنین همچنان در ارائه خدمات ابری تشخیص چهره، از جمله بیش از 1 میلیون کاربر ثبت شده در ژاپن، پیشرو در صنعت است.

در ادامه، NEC می گوید هدفش افزایش پذیرش در دنیای واقعی از مجموعه سیستم های احراز هویت بیومتریک خود، “Bio-IDiom” است.*7” که شامل تشخیص چهره به عنوان یک جزء اصلی است.

NEC به توسعه و ارائه راه‌حل‌هایی برای طیف وسیعی از موارد، از جمله احراز هویت بیومتریک چندوجهی*8 ادامه خواهد داد، که تشخیص چهره و عنبیه را ترکیب می‌کند تا نرخ‌های مثبت کاذب (احتمال احراز هویت فرد اشتباه) را به کمتر از 1 در 10 میلیارد کاهش دهد. و کنترل دسترسی بدون دروازه*9، که با احراز هویت دقیق چندین نفر به طور همزمان، سهولت استفاده را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، NEC رشد یک “جامعه خودمختار” را پیش بینی می کند که در آن افراد اطلاعات شخصی خود را کنترل می کنند و تعهد خود را به تجارت جدید در فضای وب 3 افزایش می دهد و از فناوری هایی مانند هویت غیرمتمرکز و بلاک چین استفاده می کند.

NEC می افزاید که کاملا متعهد به پیروی از هوش مصنوعی گروه NEC و اصول حقوق بشر است.*10 در استفاده از هوش مصنوعی، داده های بیومتریک و سایر داده ها، بیشترین اولویت را بر حفظ حریم خصوصی و احترام به حقوق بشر قرار می دهد.

منابع

(*1) ارزیابی دقت الگوریتم های شناسایی با استفاده از مجموعه داده بزرگی از بیش از 10 میلیون نفر. این تست معیار جهانی شامل فروشندگان برتر از سراسر جهان است.

https://www.nist.gov/programs-projects/face-recognition-vendor-test-frvt-ongoing

نتایج نشان داده شده از NIST به منزله تأیید هیچ سیستم، محصول، خدمات یا شرکت خاصی توسط NIST نیست.

(*2) NIST یک آژانس دولتی ایالات متحده است که برای تقویت نوآوری های تکنولوژیکی و رقابت صنعتی تأسیس شده است.

(*3) این آزمایش شامل شناسایی یک کاربر با مقایسه اطلاعات چهره در دستگاه احراز هویت با اطلاعات چهره افراد متعددی است که در یک پایگاه داده ثبت نام کرده اند.

(*4) از 22 ژانویه 2024. نرخ خطا با پایگاه داده ای برای سازمان های مجری قانون (به نام “Mugshot”) با 12 میلیون نفر ثبت نام شده اندازه گیری می شود و نشان دهنده نرخ منفی کاذب زمانی است که نرخ مثبت کاذب 0.3٪ باشد. الگوریتم NEC همچنین در سه آزمایش دیگر، از جمله آزمایشی که تصاویر گرفته شده از بیش از 10 سال پیش را با تصاویر کنونی (پایگاه داده مهاجرت “Border 10+YRS”) مطابقت داد، بالاترین امتیاز دقت را دریافت کرد. منبع: Face Recognition Technology Evaluation (FRTE) (NISTIR 8271 DRAFT SUPPLEMENT, 2024/01/22)

(*5) “ارزیابی شخص ثالث احراز هویت بیومتریک NEC”:

https://www.nec.com/en/global/solutions/biometrics/index.html

(*6) «NeoFace Monitor: نرم افزار تشخیص چهره برای امنیت رایانه شخصی

https://www.nec.com/en/global/techrep/journal/g19/n01/190110.html

(*7) Bio-IDiom نام تجاری همه سیستم‌های احراز هویت بیومتریک NEC از جمله چهره، عنبیه، اثر انگشت/اثر انگشت، رگ انگشت، صدا و احراز هویت صوتی است. NEC از فناوری‌های کلاس جهانی و تجربه گسترده خود برای ترکیب و تطبیق روش‌های احراز هویت بیومتریک بر اساس نیازهای هر مشتری استفاده می‌کند تا دنیایی را تحقق بخشد که در آن «همه می‌توانند با خیال راحت و ایمن از محتوای دیجیتال استفاده کنند».

بیومتریک در NEC:

https://www.nec.com/en/global/solutions/biometrics/index.html

(*8) بیانیه مطبوعاتی: “NEC راه حل احراز هویت بیومتریک چندوجهی را با قابلیت تشخیص چهره شماره 1 و تشخیص عنبیه در جهان راه اندازی کرد”

https://www.nec.com/en/press/202211/global_20221108_01.html

(*9) بیانیه مطبوعاتی: “NEC یک سیستم کنترل دسترسی بدون دروازه با استفاده از تشخیص بیومتریک ایجاد می کند که تعداد زیادی از افراد را احراز هویت می کند تا به کاهش ازدحام در ورودی های شلوغ کمک کند.”

https://www.nec.com/en/press/202211/global_20221130_02.html

(*10) بیانیه مطبوعاتی: “هوش مصنوعی گروه NEC و اصول حقوق بشر”

https://www.nec.com/en/press/201904/global_20190402_01.html





منبع