دسته‌بندی نشده

شیرهای اتوماتیک یا خودکار شیراتصال ، فروش شیرآلات و اتصالات چدنی و پلی اتیلنی | kasrasaran

لرزه گیر (Expansion joint) از جمله ابزارهای پرکاربرد در صنعت میباشد. در حقیقت لرزه گیرها در انواع مختلفی تولید شده و هر یک کاربردهای مختص به خود … فلنج‌ (flange) از جمله اتصالاتی هستند، که خطوط لوله انتقال (با هر نوع سیال) را به یکدیگر متصل کرده، همچنین شیرآلات را به لوله‌های جوش داده شده، …

در سیستم هایی که در آن ها از سوخت گاز استفاده می شود همواره خطر انفجار وجود دارد. یکی از مکان هایی که در آن از سوخت گاز استفاده می شود مشعل موتورخانه است. برای روشن کردن مشعل موتور خانه باید از یک جرقه استفاده کرد که این جرقه می تواند سبب ایجاد انفجار گردد. برای این که از خطر انفجار جلوگیری کنیم می توانید از شیرهای در مسیر سوخت استفاده نمایید. هنگامی که تغذیه روشن است هر ورودی به ورودی روبرو وصل می شود و هنگامی که تغذیه قطع است اتصال برعکس می گردد. شیرهای 4 ماهه می توانند عملکردی یکسان با شیرهای سه ماهه داشته باشند.

  • اولین شیر شبیه به شیر دروازه ای که باستان شناسان پیدا کردند، متعلق به مصریان اطراف رود نیل می باشد.
  • انواع شیرآلات از نظر حرکت مکانیکی
    مجرابند شیرآلات خطی (شیر کشویی، شیر کروی) با حرکت عمودی یا افقی مسیر سیال را قطع یا وصل می کنند.
  • اگر سطح مجرابند و نمیشنگاه، هر دو فلزی باشند، اصطلاحا به این نوع از شیرها متال سیت (نشیمنگاه فلزی) می گویند.
  • شیرآلات صنعتی مختلف ممکن است در حین بهره برداری در طول زمان بر اثر شرایط جوی، استفاده نادرست، فرسودگی و… دچار عیب و خرابی شوند.

شیرهای اتوماتیک یا خودکار شیراتصال ، فروش شیرآلات و اتصالات چدنی و پلی اتیلنی | kasrasaran

فشار بیان شده در جدول شماره 2 همان حداکثر فشار کاری مجاز (MAWP) متریال در دما مشخص شده می باشد. محرک های هیدرولیک شباهت زیادی به نوع نیوماتیک دارند و تنها تفاوتی که دارند، سیالی است که در آن ها مورداستفاده قرار می گیرد. معمولاً در این محرک ها از روغن به منظور انتقال دادن نیرو استفاده می شود اما ممکن است در آن ها از آب یا سیال دیگری استفاده شود. این محرک ها همانند نیوماتیک ها در دو حالت Normally Open و Normally Close تولید می شوند.

تاریخچه شیرآلات صنعتی (History of industrial valves)

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت این است که شیرهای برقی اتوماتیکی که کاربرد متناوب دارند نباید برای کاربرد یکنواخت مورد استفاده قرار گیرند. ولو (Valve) یا شیر صنعتی یکی از تجهیزات مکانیکی در صنعت می باشد که برای تنظیم و قطع و وصل جریان و فشار سیالات در سیستم لوله کشی صنعتی (Piping) مورد استفاده قرار می گیرد. شیر داروازه ای چاقویی از قدیمی ترین نوع شیر می باشد که در زمان قدیم از نوع ساده آن به عنوان دریچه آببند در مسیر آب استفاده می شد. شیر چاقویی با توجه به خروج کامل مجرابند از مسیر سیال، کمترین افت فشار را ایجاد می کند.

انواع شیرآلات صنعتی (types of industrial valves)

اگر با دلیل برگشت سیالات به داخل سیستم‌های لوله‌کشی آشنایی داشته باشید حتما می‌دانید که اصلی‌ترین دلیل این موضوع افت فشار است. شیر یا ولو های کشویی که جهت تنظیم دقیق میزان جریان به کار میروند و اغلب از جنس چدن هستند. شیر فلکه صنعتی از جنس چدن که یک سوزن در انتهای میله اصلی آن قرار دارد و برای کنترل دبی از آن استفاده شرکت من میشود.

شیر اتوماتیک (Automatic valve) چیست؟ کاربرد و طرز کار شیر اتوماتیک (Automatic valve) چگونه است؟