دسته‌بندی نشده

انواع روش های حمل و نقل دریایی شرکت حمل و نقل جاده ای پروازبام | transemartlogistics

قابل ذکر است که علاوه بر این دو بندر پراهمیت ، بسیاری از بنادر دیگر نیز ترابری از راه دریا را در شمال کشورمان انجام می‌دهند. ایران ، از طرف شمال و جنوب به کشورهای همسایه از طریق دریا راه‌های ارتباطی زیادی دارد ، به همین دلیل از نظر جغرافیایی ، برای انتقال بار به صورت بین المللی مناسب است. به طور کلی به جا‌به‌جایی با شناورها از روی اقیانوس، دریا،دریاچه،کانال ها،رودخانه را حمل و نقل دریایی می‌گویند.

زمان‌بر بودن را باید مهم‌ترین عیب جابه‌جایی کالا با کشتی www.transemartlogistics.com دانست. باید بدانید که تمام کالاهایی که از طریق دریا جابه‌جا می‌شوند باید بیمه شوند. حوادثی مانند غرق شدن، آتش‌سوزی و برخی موارد دیگر که باعث می‌شود که کالا به صورت کامل از بین رود، شامل این دسته می‌شود. بیمه گران در این صورت خسارتی که نسبت به پرداخت آن تعهد داده‌اند را به خریدار پرداخت می‌کنند. بارگیری و تخلیه این کشتی توسط جرثقیل های مخصوص موجود در بنادر انجام می شود.

  • اگر نیاز به حمل مایعات یا گاز دارید، احتمالاً از یک کشتی تانکر استفاده خواهید کرد.
  • حمل‌ و نقل دریایی یکی از روش‌های تأثیرگذار در تجارت بین‌المللی است.
  • به دلیل ماهیتی که ترانشیپ به عنوان یکی از روش های حمل دریایی دارد، طبعا نقاطی که تقاطع مسیرهای حمل و نقل آبی محسوب می‌شوند، مهم‌ترین مراکز آن هستند.
  • حمل و نقل دریایی با هر مسافتی توسط کشتی، از طریق اقیانوس و دریاچه ها و رودخانه ها انجام میگیرد و معمولا برای اهداف تجاری، تفریحی ​​یا نظامی است.
در واقع کشتی ها باید به قدری بزرگ ساخته شوند که ظرفیت حمل و جابه جایی تعداد زیادی کالا را داشته باشد. در واقع یک شرکت حمل با کشتی یا حمل و نقل دریایی زمانی موفق است که برای جابه جایی کالاهای مورد نظرش از کشتی‌ های عظیم الجثه و بزرگ بهره گیرد. شاید جالب باشد بدانید که باد، باران، برف و سیل بیشتر از هر چیزی به حمل و نقل ریلی و جاده ای آسیب وارد می کند و در این مواقع است که مزایای حمل با کشتی را بیشتر می شناسید. حمل و نقل دریایی کالا از بنادری که امکان ارسال کالا به صورت مستقیم به ایران نمی باشد , به روش کراس استافینگ می باشد. در این روش کانتینر حاوی محموله از یک کشتی به کشتی دیگر انتقال می بابد.

انواع وسایل حمل و نقل دریایی

همچنین پیش‌بینی می‌شود؛ جنگ اوکراین و روسیه باعث اختلالات بیشتری درزنجیره تأمین خواهد شد که می‌تواند هزینه‌های جهانی حمل و نقل و اثرات تورمی آن را به خصوص درهزینه حمل بار با کشتی برای مدت طولانی بالا نگه دارد. افزایش هزینه‌های حمل و نقل دریایی در برخی کشور‌ها بیش از بقیه به تورم وابسته است. تحقیقات نشان می‌دهد که ویژگی‌های ساختاری یک اقتصاد بر هزینه‌های حمل ونقل دریایی تأثیر‌گذار است. کشتی‌های کانتینری وسیله‌ای متداول برای حمل‌ و نقل دریایی هستند و در حال حاضر بیشتر محموله‌های غیر فله را در دریا‌ها حمل می‌کنند. کلیه فعالیت‌هایی که در جهت حمل و نقل محموله‌ها و مسافران در بستر آب‌های جهان صورت می‌گیرد، حمل ونقل دریایی نام دارد. رایند جابجایی کالا بین مبدا و مقصد، به روش های مختلفی انجام می شود که مهم ترین آنها عبارت اند از “کراس استافینگ”، “ترانسشیپ” و “چارترینگ”.

البته توجه کنید که روش کراس استافینگ تنها در واردات کالا صورت نمی پذیرد بلکه از این روش در صادرات کالا نیز می توان بهره گرفت. حمل و نقل دریایی به معنای جا به جایی افراد، کالا و وسایلی دیگر توسط قایق، کشتی و هر شناوری دیگر ان هم از روی دریا، اقیانوس، کانال، دریاچه ها و رودخانه می باشد. این نوع کشتی‌ها برای حمل مجموعه‌ای از محصولات مثل چوب، فولاد، مصالح ساختمانی، رول‌های کاغذ و باربری فله طراحی می‌شوند. به این ترتیب این کشتی‌ها برای حمل امن و مناسب بعضی از سخت‌ترین بارها طراحی و ساخته می‌شوند. آنها باید امکاناتی برای نگهداری و مهار این محصولات و بارها داشته باشند.

انواع کشتی‌های حمل و نقل دریایی – آشنایی با این کشتی‌های کاربردی

انواع روش های حمل و نقل دریایی شرکت حمل و نقل جاده ای پروازبام | transemartlogistics