دسته‌بندی نشده

راهنمای عيب يابی درایو CD و DVD

برای رفع این مشکلات، اجزای مختلف آن مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض می شوند. لنز، موتور و درب دی وی دی رام را می توان اجزای اصلی به شمار آورد که اختلال در عملکرد هریک از این اجزا، باعث اختلال در عملکرد کل DVD ROM خواهد شد. مزایای دی وی دی رایتر نوری اینترنال
– دی وی دی رایتر اینترنال به کمک کابل ساتا به صورت مستقیم به مین برد متصل می شود. – در ادامه گزینه بالا باید بگوییم که قدرت لنز و موتور استفاده شده در دی وی دی رایتر اینترنال بسیاربیشتر است. – برق اینترنال قابل اطمینان تر از کابل USB است زیرا مستقیم از پاور سیستم تغذیه می‌شود.

دی وی دی خام 16Xپرینت می داپلیکو باکسدار 50 عددی

قسمت برد مرکزی
در این بخش مین برد وظیفه کنترل دور موتور و تنظیم حرکت اپتیک بر روی دیسک را دارد. پردازش اطلاعات خوانده شده از روی دیسک برعهده این بخش می باشد. همچنین، لازم به ذکر است که انتقال اطلاعات در این بخش توسط کابل‌های ساتا صورت می گیرد. شرکت پايونير (Pioneer) که از سال 1938 شروع به کار کرده، محصولات متنوعی از جمله دستگاه‌های جي پی اس، آمپلی فاير،اسپيکر،ضبط‌های حرفه‌ای و نيمه حرفه‌ای ماشين، دی وی دی رايتر، بلو-ری، سيستم‌های صوتی و تصويری و … است.محصولات شرکت پایونیر از کيفيت بسيار بالايی برخوردار بوده و در بيش از 100 کشور دنيا عرضه می‌شود و بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده و توانسته رضایت حداکثری کاربران را جلب کند. یا بلوری رایترDVR-XD11Tبرند پایونیراین توانایی را دارد که تمامی دیسک‌های رایج موجود در بازار را بخواند و برروی آن‌ها رایت کند.

بر روی دکمه Start کلیک راست کرده و روی Device Manager کلیک کنید. جای نگرانی نیست در این پست ، ما به بررسی برخی از رایج ترین مسائل به همراه رفع آنها خواهیم پرداخت. ABS در اینجا مخفف Automatic Balancing System هست که وظیفش حذف نویز و لرزش هست .

اگر از سالم بودن درایو CD/DVD اطمینان دارید ولی آیکون مربوط به آن در ویندوز ناپدید شده است، به عنوان آخرین راه حل میتوانید از نرم افزار CD-DVD Icon Repair برای بازگردانی آن استفاده کنید. با اتصال رایتر به سیستم ، با گذشت تنها چند ثانیه ، ویندوز آن را شناسایی می کند و اطلاعات آن از قبیل اتوران یا فایل را بارگذاری می کند. ایده آل برای جدیدترین رایانه های رومیزی رایانه های شخصی امروزی. برای Windows XP، 2000، Vista، Win7، Win8، Win10، Mac OS، Linux کار می کند. بر روی درایو نوری کلیک راست کرده و Update Driver را انتخاب کنید.

  • برای تمیز کردن موتور استفاده از اسپری های الکل یا اسپری های خشک گزینه مناسبی هستند .
  • در این صورت باید لنز را با استفاده از گوش پاک کن و الکل سفید تمیز کنید.
  • این دستگاه در اصل همان سی دی رام یا سی دی رایتر است که به راحتی بر روی هر رایانه نصب می‌گردد.
  • حالا اگه مغرضانه هم هست گناشون پای خودشون اما میشه یه ذهنیت نصفه نیمه نسبت به مارک های مختلف بدست بیارید .
  • برای ایراد دوم که عنوان شد ابتدا توضیحی را نسبت به وظیفه موتور چرخنده بیان می‌کنیم تا با مکانیزم آن آشنا شوید.
  • سینی را که در آن CD قرار داده شده است می توان با یک پارچه مرطوب پاک کرد.

تفاوت اصلیشون اینه که رایتر اینترنال داخل کیس و به صورت ثابت نصب میشه ، اما رایتر اکسترنال رو می تونید خارج از کیس و از طریق پورت USB به لپ تاپ و یا کامپیوتر وصل کنید . عملکرد جفتشون شبیه به هم هست ، جفتشون دی وی دی می خونن و رایت می کنن . رایتر اکسترنال گرون تره چون دست شما رو باز میذاره و برخی تکنولوژی های خاص مثل تکنولوژی Link2TV شرکت لایتون فقط در دی وی دی رایتر های اکسترنال دیده میشه . دی وی دی رایتر اکسترنال بیشتر برای تعمیرکار ها کاربرد داره وگرنه خیلی لزومی برای کاربرای عادی نخواهد داشت . مزیت رایتر اکسترنال اینه که چون با سیم USB به پورت USB وصل میشه . از نظر تکنیکال هم ، رایتر اکسترنال با یک سیم دو سر USB به کامپیوتر وصل میشه اما رایتر اینترنال یه ورودی ساتا داره و یه ورودی برق .

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ