اخبار دوربین مداربسته

سنسور اثر انگشت از نقطه عطف 1.5B فراتر می رود


Fingerprint Cards AB (Fingerprints) می‌گوید تقاضای فزاینده برای راه‌حل‌های احراز هویت بیومتریک خود را تجربه کرده است و بیش از ۱.۵ میلیارد حسگر از سال ۲۰۱۴ در سراسر جهان ارسال شده است.

در نوامبر 2021، Fingerprints دو شرکت تابعه تشکیل داد تا فرصت‌های استراتژیک و مالی خود را در بازارهای اصلی موبایل، رایانه شخصی، پرداخت‌ها و دسترسی بیشتر افزایش دهد.

«نوآوری‌های فناوری همچنان فرصت‌های جدیدی را برای زندگی هوشمندتر و مرتبط‌تر باز می‌کند. نیل ماوستون، مدیر اجرایی دستگاه‌ها، در Strategy Analytics می‌گوید تغییرات اجتماعی چند سال اخیر نیز تمرکز بیشتری بر حفظ حریم خصوصی، امنیت، احراز هویت قوی‌تر و حتی بهداشت داشته است. هرگز واضح نبوده است که ما نمی‌توانیم به پین‌ها و گذرواژه‌ها اعتماد کنیم، بنابراین منطقی است که مجموعه راه‌حل‌های بیومتریک گسترده‌تر Fingerprint Card شاهد پذیرش سریع‌تری باشد. هر فناوری که بتواند امنیت را بدون تأثیر بر راحتی افزایش دهد، می‌تواند سنگ بنای محل کار، خانه‌ها، پرداخت‌ها و موارد دیگر ما باشد.»

نمونه کارها متنوع اثر انگشت در حال حاضر شاهد پذیرش رو به رشدی برای اعتماد به طیف وسیعی از دستگاه‌ها و موارد استفاده است:

  • موبایل – اثرانگشت مسئول اولین ادغام حسگر لمسی اثر انگشت اندروید در سال 2014 بود. سنسورهای آن اکنون در بیش از 600 مدل تلفن هوشمند در سراسر جهان ادغام شده‌اند. این رقم طی 3 سال دو برابر شده است.
  • کنترل دسترسی – راه‌حل‌های کنترل دسترسی فیزیکی و منطقی نیز فناوری بیومتریک را ادغام می‌کنند و Fingerprints در حال حاضر تامین‌کننده بیومتریک پیشرو برای تولیدکنندگان قفل درب است.
  • PC – راه‌حل‌های بیومتریک اثر انگشت اکنون در بیش از 40 مدل مختلف لپ‌تاپ (کامپیوتر و کروم‌بوک) از تولیدکنندگان پیشرو از جمله Dell، Honor، Huawei، Lenovo و Xiaomi ادغام شده‌اند. 4 تا از 6 تولید کننده برتر رایانه های شخصی در حال حاضر از فناوری اثر انگشت استفاده می کنند. راه حل بیومتریک رایانه شخصی اثر انگشت اخیراً به لیست فروشنده تأیید شده (AVL) مایکروسافت برای امنیت ورود به سیستم پیشرفته Windows Hello اضافه شده است.
  • پرداخت‌ها – کارت‌های پرداخت بیومتریک با 8 راه‌اندازی تجاری در سطح جهان، با استفاده از فناوری اثر انگشت، از بانک‌هایی از جمله BNP Paribas، Crédit Agricole و BBVA مکزیک شروع به کار کردند. آخرین نسل ماژول حسگر T-Shape کیفیت تصویر و سرعت تراکنش را افزایش می دهد و همچنین بازده انرژی بالاتری را ارائه می دهد. اخیراً با الزامات امنیتی به روز شده Mastercard برای حسگرهای اثر انگشت مطابقت دارد و یکپارچگی و استقرار را برای سازندگان و بانک ها تسهیل می کند.

کریستین فردریکسون، مدیرعامل Fingerprint Cards می‌گوید: «مشاهده نتایج کار تنوع‌بخشی ما باعث خوشحالی است. ما حجم زیادی کار انجام داده‌ایم تا خود را برای پذیرش گسترده‌تر بیومتریک آماده کنیم و بازار اکنون به‌طور فزاینده‌ای ارزشی را که بیومتریک می‌تواند به مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها ارائه دهد، تشخیص می‌دهد. این گواهی بر ادامه نوآوری و توسعه محصول ما است. و با هر بازار جدید و مورد استفاده، کل بازار آدرس پذیر ما رشد می کند. هنوز کار برای انجام دادن وجود دارد، اما با حفظ حریم خصوصی، امنیت، راحتی و بهداشت در دستور کار، بیومتریک نقش بزرگی در آینده جامعه دیجیتال ما دارد.





منبع