دسته‌بندی نشده

معرفی 15 گل آپارتمانی با برگهای رنگی به همراه شرایط نگهداری

گیاهان در دهه 1970 بسیار شیک بودند و شامل فیلودندرونها، سروپژیا وودی، سرخس بوستون، درختان چتر، سینگونیومها، تریسکانتیاها (یهودیان سرگردان)، نخل کنتیا، عروس تاهیتی، گیاهان عنکبوتی، انجیر گریان، Ficus edracalastica، آگلونماها، گیاهان آلومینیوم و گیاهان مار، که در آن دهه در خانهها رایج بود. روش کشت و تکثیر، نگهداری، شرایط مناسب، زمان گلدهی و انواع آن را نیز توضیح دادیم. به دلیل وجود انواع درختان میوه در شمال کشور؛ مانند پرتقال، گیلاس، سیب، هلو، انبه و کیوی این کار به یکی از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان در مازندران تبدیل شده است. حتی در اتاقهای کناری اغلب تاریک و بدون گرما، تقریباً هیچ گیاهی وجود نداشت. پتوس به راحتی با قرار دادن شاخه در آب تکثیر میشود و برای تازهکارها گیاهی کاملا مناسب است. بنابراین پشت پنجره که نور خورشید با شدت خوبی میتابد محیط ایدهآلی برای آن است. همچنین میتوانید از گلدانهای مخصوصی استفاده کنید که آب اضافه در قسمت زیرین آنها جمع میشود و در نهایت میتوانید آن را تخلیه کنید. از آن جایی که دیفن باخیا در نور کم و غیرمستقیم بهترین رشد خود را خواهد داشت برای استفاده در آپارتمان و دفاتر کار عالی است. گونههای گیاهی معمولی در جنگلهای مرطوب متناوب، که انواع آن بهعنوان گیاهان آپارتمانی کشت میشوند، ستارههای شوالیه و کلیوین هستند که از سال 1850 به عنوان گیاه آپارتمانی معرفی شدهاند.

گیاهی مناسب برای آب و هوای شرجی شمال ایران که در برابر شرایط آب و هوایی شمال مقاومت بالایی دارد. برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید. در بازار گیاهانی که با نام «ساکولنت» ارائه میشوند، کمتر شامل ژئوفیتها (گیاهانی که اندام ذخیره کننده مواد خوراکی آنها رشد کرده و کاملاً زیر زمین نهفتهاست) میشوند اما شامل گیاهان تنه خرمایی (گیاهانی که اندام ذخیره کننده مواد خوراکی آنها از جنس ریشه، ساقه یا هردو است و به صورت بادکرده، در سطح خاک و بیرون از زمین هستند). یک مخلوط کمپوست خوب گلدانی شامل تهویه کننده خاک برای تامین مواد مغذی، پشتیبانی، زهکشی کافی و هوادهی مناسب گیاه است. گلدانهای متخلخل با عبور هوا از کنارههای گلدان هوادهی بهتری را ایجاد میکنند. مراکز باغی در دهه 1970 همه جا حاضر شدند و خانهها اغلب دارای گیاهانی با شاخ و برگ در پس زمینه “جنگل سرپوشیده” بودند. آنها دارای رنگ ها و سایه های پر جنب و جوش و چشم نوازی متضاد با قرمز هستند که تنها چند گل را می توان با آنها مقایسه کرد. نکته مهم در رابطه با میزان آبیاری این گیاه جلوگیری از غرق شدن برگها آن در آب است.

گیاه آپارتمانی نوعی گیاه زینتی است که در محیطهای سرپوشیده و در مکانهایی مانند منازل و ادارات و عمدتاً برای اهداف تزئینی کاشته میشود و مطالعات نشان دادهاند که اثرات روانی مثبتی نیز دارند. به این گیاه دراسنا نیز میگویند و با نور زیاد خورشید بسیار سازگار است؛ اما با نور کم هم مشکلی ندارد. از جمله اینها می توان به چشمه آب معدنی محلات با قطر نیم متر و خروجی 15 لیتر آب در ثانیه اشاره کرد؛ آب این چشمه از دل کوه بیرون می زند و در نهایت به دریاچه ای که در باغ سرچمه قرار دارد می ریزد.

گیاهان به طور گسترده کشت میشدند و محققان و گیاه شناسان بیش از 5000 گونه را از آمریکای جنوبی، آفریقا، آسیا و استرالیا به اروپا آوردند. منشا کاج مطبق جزیره نورفولک استرالیا است. بهترین زمان برای تکثیر است. اتاقهای قسمت شمالی ساختمان بهترین شرایط نوری را برای این گیاه تامین میکند. شرایط نوری که در آن گونههای گیاهی مربوطه رشد میکنند به سطح پوشش گیاهی مربوطه بستگی دارد. با کشت گلخانه ای میتوان محصولی را در خارج از فصل مربوط به آن در گلخانه پرورش داد. گلخانه هاي ايزوله و با شرايط استاندارد داراي Co2هستند. کاشت توت فرنگی در گلخانه، یکی از بهترین انواع میوه گلخانه ای برای مبتدیان است. به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواداقاداوودی مدیر عامل شرکت تعاونی گلخانه داران خمینی شهر گفت: خمینی شهر سابقهای پنجاه ساله در تولید و پرورش شب بو دارد امسال بیش از ۲۰ میلیون گلدان انواع گلهای زینتی فصلی در شهرستان خمینی شهر تولید شده که بیش از نیمی از آن گل زینتی شب بو ست. اگر دوست دارید که سرعت رشد این گیاه زیاد شود، آن را در دمای متوسط بین 60 تا 85 درجه فارنهایت قرار دهید. دوران تیره و دودآلود ویکتوریایی اولین استفاده طبقه متوسط از گیاهان آپارتمانی بود که به عنوان نمادی از موقعیت اجتماعی و ارزش اخلاقی تلقی میشدند و روی پنجرهها، در ورودیها، پردهها و پایهها استفاده میشدند.

علاوه بر کاکتوسها، انواع مختلف آلوئه، آگاو، کراسولا، اچوریا، یوفوربیا و سانسویریا به عنوان گیاهان آپارتمانی گسترش یافتهاند. در این بازار علاوه بر گلهای شاخهای متنوع، درخت و نهال میوه، گلهای آپارتمانی، گیاهان تزئینی، بذر سبزیجات، کاکتوس و غیره نیز به فروش میرسد. به احتمال زیاد بهترین شیوه تغدیه گیاه است، زیرا به اندازه کافی غذا به تمام ریشه گیاه و گل زینتی دوست داشتنی شما میرسد. در جنگلهای بارانی مرتفعتر، بهاصطلاح جنگلهای کوهستانی استوایی، دمای آن گاهی تنها به 10 درجه سانتیگراد میرسد. در حالی که به طور کلی برای انسان سمی است، این آلایندهها بدون آسیب توسط گیاه و میکروبهای ساکن خاک آن جذب میشوند. آنها همچنین به تصفیه هوای داخل خانه کمک میکنند، زیرا برخی از گونهها و میکروبهای ساکن خاک مرتبط با آنها، با جذب ترکیبات آلی فرار از جمله بنزن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن، آلودگی هوای داخل خانه را کاهش میدهند. به نظر می رسد گیاهان نیز میکروبهای موجود در هوا را کاهش داده و رطوبت را افزایش میدهند.

گیاه شمعدانی سرده ی گیاهان گلدار است و از گیاهان چند ساله ی علفی است که ساقه ی آن کمی محکم می شود؛ اما دارای استقامت کمی است و شکنندگی دارد. گستره طبیعی گونههای گیاهی، که گونههای آن به عنوان گیاهان آپارتمانی استفاده میشود، اجازه میدهد تا نتایج مهمی در مورد نیازهای پرورشی آنها گرفته شود. درست به سان نوزادی که اگر شیر و نیازهای روزانه آن تامین نگردد نمی تواند حتی با یک بیماری ساده مقابله کند، گیاهان زینتی هم، نیاز به توجه ویژه ای از سوی نگهدارنده دارند. اکثر گونههای گیاهی که به عنوان گیاهان آپارتمانی نگهداری میشوند از منطقه جنگلهای بارانی استوایی و مناطق مجاور آن میآیند. مرت و خرزهره و همچنین برخی از گونههای فیکوس گیاهان آپارتمانی هستند که از این منطقه رویشی میآیند. تعداد بسیار کمی از گیاهانی که به عنوان گیاهان داخلی از آنها مراقبت میشود، از منطقه آب و هوای معتدل میآیند. بنابراین دانش دقیقتر از منطقه پوشش گیاهی طبیعی یک گیاه در نگهداری آن مفید است. چنانچه دوست دارید این گیاه بهتر رشد کند کود دادن به آن را به جز در فصل زمستان، فراموش نکنید. کود دهی هر سال یک بار در مورد آن ها تکرار می شود. لازم به ذکر است برگ های گیاه گوشتی بوده که در هنگان برش دادن آنها، شیره ای سمی از آن خارج می شود در نتیجه بهتر است در هنگام هرس گیاه از دستکش و لوارزم باغبانی استفاده نمایید.

محمدرضا پهلوی نیز در دهه ۱۳۵۰ در این مکان سکنی گزید که در اوایل سلطنت او ساخت آن به پایان رسید. می توانید داخل شیشه خود ، سنگریزه های کوچک نیز قرار دهید. مشاغل خانگی این روزها در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد اگر برایشما هم پیش آمده که از کار کردن برای دیگران خسته شده اید و دلتان می خواهد کاریهرچند کوچک برای خودتان داشته باشید و در پیدا کردن کار در منزل یا کارهای خانگی پردرآمدمصر هستید این بخش را تا پایان مطالعه نمایید چرا که لیستمشاغل خانگی برای بانوان را منتشر می کنیم. مصریان و سومریان باستان گیاهان زینتی و میوهای را در ظروف تزئینی پرورش میدادند.

می توانید با استفاده از حشره کش ها مخصوص این کنه را به راحتی از بین ببرید. قیمت گل و گیاهان زینتی به دلیل ساختاری که دارند در مقایسه با نمونه های دیگر قیمت های بالایی است ولی با مراجعه به مراکز فروش عمده گل و گیاه می توان گل های زینتی را با قیمت ارزان تهیه کرد. به همین دلیل این گیاه حتی در سایه نیز گل می دهد. شما می توانید در صبح به مدت یک ساعت ، گیاه را جلوی نور مستقیم خورشید نیز قرار دهید. تا اینکه معضلی به نام آپارتماننشینی عملا حتی این حیاطها را نیز از ما گرفت. تصاویری از گل نیز در ظروف نیز یافت میشد. همچنین اگر به انواع گیاهان زینتی علاقه دارید با ما در سایت گل و گیاه بهشت گل همراه باشید. سقف بیشتر اتاقهای این خانه چوبی است که با نقاشی تصاویر گوناگونی از حیوانات، پرندگان و گل و بوته آراسته شدهاست. در صورتی که قصد دارید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به این بازار بروید می توانید با اتوبوس یا تاکسی از نقاط مختلف به میدان آزادی برسید و با کمی پیاده روی به بازار گل فکوری بروید. این اثر توسط ناسا برای استفاده در فضاپیماها بررسی شده است.

گلهای زرد بسیار روشنی دارد و این گیاهان گلدار به طور گسترده ای مذهبی هستند و در مراسم اجتماعی در هند مورد استفاده قرار می گیرند. فسفر برای گیاهان گلدار یا بارده و پتاسیم برای ریشههای قوی و افزایش جذب مواد مغذی ضروری است. مطلب پیشنهادی : گل شمعدانی، رازهای نگهداری از این گیاه گلدار بهشتی! ارتفاع این گل به ۲ متر می رسد و برگ های بلند و ضخیمی دارد. این گیاه آپارتمانی با برگ های سبز چرمی که دارد، بسیار پرطرفدار است. گزارش شده است که این VOCها با حضور یک گیاه آپارتمانی حدود 50 تا 75 درصد کاهش مییابد. این شهرستان بزرگ ترین گلزارهای کشور را در خود جای داده است و بیش از ۹۵ درصد گلهای فصلی و نشایی کشور در این شهرستان تولید و عرضه میشود. با توجه به اینکه مردم مجبور شدند زمان بیشتری را در خانه بگذرانند، بسیاری به دنبال پر کردن خانههای خود با گیاهان آپارتمانی بودند. برای کود دهی میتوانید کود را در آب آبیاری حل و همزمان با آب دادن، به گیاه برسانید. همچنین میتوانید از طریق فضای مجازی و یا ساخت سایت برای خود محصولاتتان را به فروش برسانید. برای ایجاد یک تغییر زیبا در دکوراسیون خانهی خود میتوانید از گیاهان آپارتمانی رنگارنگ استفاده کنید.

این گیاه اغلب به عنوان چمن برای پوشش زمین استفاده می شود. در زیستگاه طبیعی ، بامبو خوش شانس زیر پوشش درختان سایه دار رشد می کند ، بنابراین گیاه خود را در یک نقطه روشن و بدون تابش مستقیم آفتاب قرار دهید که بتواند شرایط زیستگاه طبیعی اش را فراهم آورد. گلدانهای غیر متخلخل مانند گلدانهای لعاب دار یا پلاستیکی تمایل دارند رطوبت را طولانیتر نگه دارند و جریان هوا را محدود کنند. این گیاهان گرمسیری طیف وسیعی از برگ های خال دار و لکه دار دارند و از این نظر ظاهرشان می تواند بسیار متفاوت باشد. نوک ترد قهوهای روی برگ های گیاه نشانه کم آبیاری گیاه است. یکی دیگر از نیاز های ضروری برای هر گیاه آب است. زرد شدن برگها می تواند نشان دهد که گیاه بیش از حد آبیاری شده است. آبیاری فرعی جایگزین دیگری برای روشهای آبیاری بالا ارائه می دهد. اکسیژن مورد نیاز آنرا از طریق باز گذاشتن پنجره ها یا هر روش دیگری تامین کنید. یکی از توضیحها استاندارد پایین زندگی در آن زمان است.

از مزایای این روش می توان به مقادیر کنترل شده آب، در نتیجه کاهش احتمال آبیاری بیش از حد در صورت انجام صحیح، عدم نیاز به زهکشی گیاهان پس از آبیاری بر خلاف روشهای سنتی با آب بالا و فشردگی کمتر محیط به دلیل فشار وارد شده به محیط از بالا اشاره کرد. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که نگهداری در سردخانه در بسیاری از گونهها در زمستان برای دستیابی به موفقیت گلدهی در سال آینده گیاهان زینتی ضروری است. با این حال، برخی از گیاهان به خوبی با این تکنیک رشد نمیکنند. با این حال، مراکز خرید همچنان با گیاهان سرسبز تزئین شده بودند. با این وجود، تعداد زیادی از این دسته گیاهان با توجه به شرایط خاصی مانند نور کم و محیط بسته، دارای مقاومت بیشتری هستند اگر چه که این ویژگی باعث نمیشود که در نگهداری و مراقبت بیشتر از آنها تلاش نشود. نوع دیگری از روف گاردن ، که دارای پوشش گیاهی با ریشههای نسبتاً عمیق است، روف گاردن نیمه عمیق یا نیمه انبوه نامیده میشود.

مطلب پیشنهادی : آبیاری گیاهان آپارتمانی، زیر گلدانی را غرق در آب کنید! پس از ذکر نکات لازم در خصوص خرید و نحوه مراقبت از گیاهان زینتی و آپارتمانی، وقت آن رسیده است که در ادامه این بخش از مقاله، به معرفی انواع گیاهان زینتی و آپارتمانی بپردازیم. گیاهان آپارتمانی، اجزای آلودگی هوای داخل ساختمان، به ویژه ترکیبات آلی فرار (VOC) مانند بنزن، تولوئن و زایلن را کاهش میدهند. این گیاه از خانواده ساکولنت ها است و آب را در برگهای گوشتی و سبز خود ذخیره میکند و به آبایری کمی نیازمند است. در زمان نزدیک به گلدهی، نوک برگهای این گیاه تیره رنگ شده و شروع به رشد میکند و کم کم گلها پدیدار میشوند. همهی گلها توانایی سازگاری با محیط آپارتمان را ندارند. هرچند گشت گلها و گیاهان زینتی در ایران قدمتی بیش از 3هزار سال دارد، اما قدمت تولید تجاری آن به حدود 100 سال پیشبر میگردد. گلهای خاص این گیاه همیشه سبز، آن را به گزینهای عالی برای آویختن بر روی سینک آشپزخانه، کنار پنجره پذیرایی و …