دسته‌بندی نشده

۴ نمونه دکوراسیون کافی شاپ کوچک و کاربردی

مشتری طبق مکان رستوران انتظار طراحی خاصی را نیزدارد. استفاده از شیشه و آیینه با ایجاد کنتراست خاصی از نور و رنگ ها باعث بزرگتر دیده شدن فضای داخلی می شود. اما نمای جذاب و محیط داخلی دلنشین باعث جذب اولیه ی مشتری می شود. فرش ها، اکسسوری هستند که این روزها در طراحی داخلی کافی شاپ ها کمی نادیده گرفته شده اند،می توانید فراتر از کلیشه ها عمل کنید و با به کارگیری یک فرش کوچک ایرانی با رنگ های گرم طراحی داخلی کلاسیک را در کنار مدرن قرار دهید، تلفیق این دو بسیار جذاب تر از هر یک به تنهایی می باشد. وقتی فردی با جای خالی دستمال کاغذی یا مایع دستشویی روبه روی می شود، شک نکنید که احتمالا یک مشتری را از دست داده اید. قبل از راه اندازی هر نوع کسب و کاری، ابتدا باید از روش های کسب درآمد، کسب مشتری و به طور کلی بازار کار آن کسب و کار در شهر خود، اطمینان حاصل نمایید تا ریسک بزرگی نکرده باشید که نتیجه آن یک شکست تلخ باشد. بررسی دسترسی ها ممکن است به تغییراتی اساسی در لکه گذاری که در مرحله قبل انجام شود منجر شود. در این مطلب تعدادی ازنمونه های منحصر بفرد دکوراسیون داخلی رستوران از سرتاسر جهان را آماده کرده ایم که اگرچه شاید نتوانیم به آنها دسترسی پیدا کرده و غذای لذیذی میل کنیم اما قادر خواهیم بود با الهام گیری از طراحی اینگونه رستوران ها، فضای مورد نظر خود را طراحی و تزیین کنیم.

اما در صورتی که رستوران در محیطی قرار دارد که اطراف آن بسته است، کافی است نورپردازی را به نحوی انجام دهید که محیط رستوران برای مشتریان هیجان انگیز و آرامش بخش به نظر برسد. با وجود این که سبک نورپردازی مخفی بسیار محبوب است، اما برخی از رستوران دارها میخواهند طراحی داخلی رستوران خود را با سبک و سیاق متفاوتی انجام دهند. حس منوی رستوران شما و جو داخلی آن باید از نمای خارجی مشخص باشد. فضای صندلی ها باید یه گونه ای طراحی شده باشد، که حرکت بین آن ها راحت باشد و پرسنل هنگام پذیرایی مشکل نداشته باشند. اگر فضای شما دارای پنجره می باشد، این ویژگی مثبت را به راحتی از دست ندهید، قرار دادن میز و صندلی در کنار منظره ای رو به بیرون، در روزهای بارانی و برفی، فرصتی است که مشتری هایتان به راحتی از دست نمی دهند. استفاده از متریال و مبلمان مناسب برای ایجاد فضایی با سبک دکوراسیون صنعتی ضروری می باشد. به کار بردن آجر در دیواره ها می تواند فضایی جذاب و گرمی را ایجاد کند. تماشای آن ها شما را به یاد فیلم های قدیمی از کشور هنگ کنگ می اندازد. به علاوه می توانید از اشیای فلزی قدیمی نیز برای دکوراسیون فضای کافه خود استفاده کنید.

مانند طراحی و دیزاین دکوراسیون،انتخاب منو غذاها و کیفیت غذاها که حتماً باید طبق اصول و مبانی شرکت و برند مربوطه باشد. زیرا هیچ مشتری دلش نمیخواهد در یک محیط تاریک که حتی نمیتوان منو غذا را به خوبی مطالعه کرد حضور پیدا کند و غذایی که نمی¬داند محتویاتش را چه چیزهایی تشکیل دادهاند امتحان کند. اینگونه مبل ها در رستوران بنوعی حس گرمی و خوشایندی در رستوران را از بین می برند و به اندازه کافی مشتری را بخود دعوت نمی کنند. برای مثال می توان برای بستن بخشی از فضا و ایجاد حریم خصوصی از این گونه درب ها استفاده کرد. همچنین ، از چراغ ها می توان برای اهداف تزئینی استفاده کرد. هنگامی که صحبت از سبک دکوراسیون صنعتی می شود، معمولا استفاده از آجر به ذهن خطور می کند.

تازه پس از آن است که طعم و کیفیت غذای اصیل ایرانی را میچشید و در کنار موسیقی سنتی میتوانید خاطراتی خوش در کنار عزیزان خود رقم بزنید. طعم اصیل و واقعی کباب ایرانی را میتوانید در رستوران رفتاری بام لند تجربه کنید. همانطور که بارها در خط معمار به این موضوع پرداخته ایم، امروزه، متریال آجر راه خود را به طراحی داخلی باز نموده است و در کارهای مدرن و پست مدرن، روستیک و صنعتی، شاهده استفاده طراحان و معماران از این متریال هستیم. این مورد تاثیر منفی بروی ذهن مشتری می گذارد و برای مدت طولانی در ذهن او باقی می ماند همانطور که یک دکوراسیون زیبا و شیک بیشتر از آنکه فکرش را بکنید در ذهن مشتری ماندگار خواهد ماند. همانطور که دیدید، ایده های متنوعی وجود دارد که ما تنها به بخشی از آنها پرداختیم. اگر قصد طراحی یک فضای کافه را دارید و به دنبال نمونه متریال های مورد استفاده در کافی شاپ ها هستید، پیشنهاد می کنیم ایده های ارائه شده در این بخش را بررسی نمایید. اگر پنجرههای قدی دارید چیدمان میزها را طوری در نظر بگیرید که مهمانها بتوانند از منظره یا ویوی رستوران شما لذت ببرند. مثلا میز و صندلی برای افراد شاغل و کارمندان ادارجات درنظر بگیرید تا راحت و سریع به میل کردن صبحانه بپردازند و با انرژی راهی محل کار شوند و در کنار آنها از میز و صندلی های بزرگ و طویل برای مهمانی ها خانواده ها استفاده کنید.

1- نورپردازی رستوران سنتی باید به گونه ای باشد که فضایی گرم و دلنشین و در عین حال سنتی را به مشتری القا کند. در مرحله اجرای سازه خط دور سازه میتواند با پیش بینی فضای لازم برای اجرای نما، پلیتها و محلی برای اتصال عناصر سازه ای و تاسیساتی دیده شود. برای این که رستوران نور ملایمی داشته باشد و آرامش را به مشتریان هنگام صرف غذا هدیه کند، استفاده از نور مخفی میتواند گزینه مناسبی باشد. از جمله ساختمانهایی که سعی دارند از سبکی هنری برای دیزاین داخلی استفاده کنند جاهایی مانند گالری های هنری یا کافی شاپها هستند که طراحی داخلی با آجر نما برای آن ها میتواند محشر باشد. اهمیت طراحی نمای رستوران اگر از طراحی فضای داخلی رستوران بیشتر نباشد کمتر نیست. اگر تصمیم به راه اندازی رستوران دارید حتماً اطلاعاتی از جدیدترین طراحیهای داخلی رستوران کسب کرده و سعی کنید ایدههای جذاب و تازهای را برای طراحی و دکوراسیون رستوران خود انتخاب کنید. اگر فضایی در دسترس دارید که می توانید در آن بالکنی دلباز طراحی کنید، از آن غافل نشوید. استفاده از رنگهای مات در طراحی فست فود مناسبتر هستند، اما اگر قصد استفاده از رنگهای روشن دارید میتوانید از آنها در کنار رنگهای اصلی استفاده کنید.

میتوانید نوستالوژیکترین صبحانه سلف سرویس در تهران را طراحی دکوراسیون داخلی کافه رستوران اینجا میل کنید. سرویس های کافه ویونا پلازا خیلی باکیفیت هستند. یک فضای متفاوت و خاص در کنار غذایی با کیفیت میتواند رمز موفقیت در این حرفه بوده و تضمین کننده پیشرفت و ترقی شما باشد.در این مطلب سعی خواهیم کرد تا جدیدترین روش ها و ایده های طراحی دکوراسیون رستوران را در اختیارتان قرار دهیم . تناسب ایده ها با سبک کافه اهمیت زیادی دارد، که در این امر می توانید با کارشناسان مجموعه الفبای رستورانی در زمینه طراحی داخلی کافی شاپ و رستوران تجربه زیادی دارند مشورت نمایید. بالکن شما می تواند به درون کافه اشراف کامل داشته باشد و یا دارای در ورودی باشد. لامپهایی که برای این منظور انتخاب میشوند درون سقف رستوران حرکت میکنند و نور را با خود به قسمتهای مختلف میبرند. در دکوراسیون رستوران کوچک که از سبکهای مدرن پیروی میکنند لزومی به استفاده از پرده نیست؛ اما اگر پنجرههای این رستورانها روبه آفتاب بوده و نورگیری زیادی دارند میتوان از پردههای مدرن و یا سایهبانهایی با طرحهای مختلف استفاده کرد. این افراد حتی برای نورپردازی محیط گزینههای خاصی را مد نظر دارند که ازجمله آنها میتوان به این گزینه اشاره کرد که لامپهایی که دارای ظاهری خاص هستند از سقف به صورت آویزان قرار میگیرند و علاوه بر نورپردازی محیط، نقش پررنگی در زیباسازی طراحی داخلی رستوران ایرانی مدرن ایفا میکنند.

این عنصر می تواند هرگونه چشم انداز از بالا را از مخاطب دور کند و مخاطبان به سادگی می توانند در این فضا با یکدیگر، سایرین و معماری در تعامل بوده و به نیازهای او پاسخ دهد، در واقع فضایی که منحصر بودن مخاطب خودش اجازه می دهد که فضا به عنوان بخشی از خود در نظر گرفته شود و هیچ گونه مرزی بین دو کارفرما وجود نداشته اما ایده های محدود بودجه ای در دستیابی به این هدف مؤثر بوده است. تزئین و طراحی دکوراسیون رستوران های کوچک، به اندازه ی رستوران های بزرگ نیاز به دقت، صرف هزینه و طراحی حرفه ای خواهد داشت. در واقع متریال هایی نظیر آجر، چوب و بتن امروزه بطور ویژه در فضاهای کافی شاپی مورد استفاده اند که در این بخش ما به سراغ آجر و نمونه های استفاده از آجر در کافی شاپ ها رفته ایم. اکسسوار هایی که بر روی دیوار ها و یا به کمک قفسه ها و شلف های دیواری به نمایش گذاشته می شوند، می توانند مکان را به فضایی باز تبدیل کنند که به عنوان یک منطقه خاص مورد توجه مشتریان قرار بگیرد. می توانید ابتکار به خرج دهید و طبق سلیقه خودتان اشکال یا جملاتی را طراحی کرده تا روی پله ها اجرا شوند و گویای مفهوم و سبک طراحی داخلی کافی شاپ باشند.

شیک بودن نمای خارجی رستوران باعث می شود تا همه افراد دکوراسیون داخلی مدرن و لوکسی را در ذهن خود مجسم کنند. با پخش موسیقیهای محلی در رستوران سنتی خود یک خاطره به یادماندنی و زیبا در ذهن مشتریان باقی خواهید گذاشت. اکنون این سوال مطرح خواهد شد که برای طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی باید به چه نکاتی توجه داشت که منجر به تفاوت میان این فضا با رستوران های مدرن شود. مبلمان رستوران علاوه بر زیبایی باید راحتی و آسایش را برای مشتری فراهم کنند تا آنها از ماندن بیشتر در رستوران احساس خستگی نکنند و شاید حتی ترغیب به سفارش غذاهای بیشتری شوند.

دیزی در اینجا در ظروف سنگی و همراه با پیش غذای معمولی مانند ماست، ترشی، زیتون و … خیلی اوقات وسایلی در کافی شاپ ها می بینیم که در عین معمولی بودن، بسیار هوشمندانه انتخاب شده اند. میامی یک شهر توریستی در آمریکا است که به شهر جادو معروف می باشد و بندر میامی یکی از بزرگ ترین و مهمترین بنادر در آمریکا است. یکی از لوکس ترین رستوران های شهر برلین، رستوران گردان برج تلویزیون این شهر می باشد که در محله الکساندر پلاتز پایتخت آلمان واقع شده است. رستوران Hutong در طبقهی سی و سوم برج Shard – بلندترین ساختمان اروپا – جای گرفته است.

کل ساختمان دارای 28 طبقه دوبله است که 202 سوئیت مجلل در آن قرار گرفتهاند. میزهایی که در وسط اتاق ناهار خوری قرار دارند نیز همیشه مورد توجه مراجعین ناهار خوری نیستند. بالکن ها همواره انتخاب مشتری ها برای نشستن در کافی شاپ ها هستند و در دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی کافه تاثیر بسزایی دارند. باید سنتی انتخاب شوند. با توجه به اینکه اکثر افراد موقع عصر و شب به رستوران مراجعه می کنند باید نسبت به رواشناسی رنگ تسلط کامل داشته باشید. طراحی کافه برند و سلیقه شما را منعکس می کند. برای طراحی داخلی رستوران مدرن باید سعی شود تا از به روز ترین وجدیدترین طراحیهای داخلی رستوران استفاده شده و از دانش و خلاقیت در کنار یکدیگر بهره لازم را برد. موضوعی است که هم باید به سلیقه و هم فضای مورد نظر توجه داشت. هزینه طراحی داخلی فضای رستوران از جمله مواردی است که باید پیش از ثبت سفارش در نظر گرفته شود. همگی باید طبق اصول و قوانین وزارت بهداشت باشد. در طراحی داخلی رستوران های مدرن میامی توجه کردن به اصولی که مختص چنین معماری می باشد، بسیار مهم است که قرار گرفتن فرم، بافت و رنگ هر کدام از عناصر در ساره منطقی خود در طراحی داخلی، یکی از موارد مهم این قواعد و اصول می باشد.