دسته‌بندی نشده

انواع دوربین مداربسته بررسی انواع دوربین مدار بسته CCTV | tizbincctv

دوربین مداربسته استوانه ای شکل هستند که برای استفاده در فضای باز ایده آل هستند. نقاط قوت آنها به طور خاص در برنامه هایی است که نیاز به مشاهده از راه دور دارند. این دوربین ها در داخل محفظه های محافظ نصب شده اند و در برابر گرد و غبار، خاک و سایر عناصر طبیعی محافظت می شوند. دوربین‌ها را می‌توان به راحتی با یک براکت نصب کرد و بسته به نیازهای کاربرد مورد نظر آن، با لنزهای ثابت یا وریفوکال نصب شد.

دوربین مداربسته های لوک

دوربین مدار بسته یکی از لوازمی است که می‌توان برای امنیت محیط کار یا منزل خود استفاده کنید. با قرار گرفتن دوربین مداربسته در ورودی منازل می‌تواند از خطرات زیادی جلوگیری کند و در صورت بروز مشکل هم برای حل آن کارآمد باشد. انواع مختلفی از دوربین های مداربسته وجود دارد که برای استفاده در محیط بیرونی بسیار مناسب هستند، اما تصویربرداری بسیار حساس، دقیق و کاربردی در هر دو حالت تصویربرداری چه در روز و چه در شب، این مدل دوربین را خاص می کند. بنابراین این سیستم فوق العاده در حوزه های تجاری و فروشگاهی که باید نظارت شبانه روزی در محیط آن ها انجام شود کاربرد دارد. برای ضبط تصاویر آنها نیازی به DVR نیست بلکه فقط یک دستگاه مانند سرور یا حتی یک لپتاپ که بتواند به شبکه متصل گردد و دارای فضای کافی برای ذخیره داده دوربین های مدار بسته تحت شبکه باشد، کافی است. معمولاً برای اتصال مستقیم تصویر دوربین مداربسته به دستگاه ضبط از کابل کواکسیال RG59 استفاده می شود اگر چه برقراری این ارتباط با کابل های مختلف بر حسب نیاز امکان پذیر است.

دوربین بولت :

مجله خبری دوربین مداربسته های تحت شبکه با نام IP نیز خوانده می شوند، IP به معنی Internet Protocol می باشد. در این تکنولوژی دوربین های مداربسته در بستر شبکه کار می کنند که در واقع دوربین IP داده های تصویر را از طریق شبکه ارسال می کند. سیستم های تحت شبکه دارای کیفیت تصویر بسیار بالایی هستند و همچنین از قابلیت های تصویری ویژه ای همچون تشخیص چهره، تشخیص پلاک، شمارش افراد و … پشتیبانی می کنند. برای نصب دوربین های تحت شبکه از کابل شبکه CAT6 یا CAT5 استفاده می شود که با توجه به قیمت نسبتا بالای آنها بهتر است در پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند. در سیستم های دوربین مدار بسته آنجا که نیاز به کابل شبکه است، شرکت های تولید کننده دوربین مدار بسته قابلیت ارتباط بی سیم WiFi را در دوربین ها گنجانده اند که براحتی می توان با شبکه داخلی ارتباط داده ای را برقرار نمود.

انواع دوربین‌ مداربسته و کابرد های آن

برای یافتن بهترین سیستم دوربین مداربسته، باید عوامل متعددی مد‌نظر قرار گیرد. به‌طور کلی هیچ سیستم امنیتی منحصربه‌فردی وجود ندارد که برای تمام شرایط و نیازها مناسب باشد. در این کاربری بهترین دوربین مداربسته به منظور کاهش جرایم و مواردی مانند کنترل تردد و نظارت بر پارک ممنوع نصب می شود.

http://atisflower.ir

به این ترتیب که قابلیت تنظیم و زوم به صورت خوکار و از طریق منو را در اختیار کاربر قرار می دهد. پس برای به دست آمدن نتیجه مطلوب باید نور مناسبی برای این دوربین ها فراهم شود. لنز دوربین های مینیاتوری همیشه ثابت است و از اندازه 2.8 میلی متری برخوردارند. شرکت هایک ویژن از جمله بزرگترین تولید کنندگان سیستم های حفاظتی مطرح دنیا است که کشور چین صاحب امتیاز آن است.

  • دوربین های مداربسته آنالوگ و تحت شبکه دارای تفاوت های اساسی هستند.
  • نظارت بر تمام نقاط ساختمان، شرکت یا دفتر کار و سایر مکان ها علاوه بر اینکه هزینه‌بر است، ضروری هم نیست.
  • در سیستم های دوربین مدار بسته آنجا که نیاز به کابل شبکه است، شرکت های تولید کننده دوربین مدار بسته قابلیت ارتباط بی سیم WiFi را در دوربین ها گنجانده اند که براحتی می توان با شبکه داخلی ارتباط داده ای را برقرار نمود.
  • دوربین های فیش آی یا چشم ماهی قابلیت تصویربرداری با زاویه 180 درجه را دارند، این دوربین ها معمولا در زیر سقف های بلند نصب می شوند.
  • به همین دلیل استفاده از کابل ها و تجهیزات با کیفیت بالا روی کیفیت تصویر در این نوع دوربین ها تاثیر بسزایی دارد.
  • برای مشاهده لیست کامل بیش از هشتاد دوره آموزشی به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.