دسته‌بندی نشده

انواع دوربین مداربسته بررسی انواع دوربین مدار بسته CCTV | tizbincctv

برخی از مدل‌ها امکانات ویژه‌ای را ارائه می‌دهند که به آن می‌پردازیم. ابتدا نقشه مکان موردنظر را تهیه کرده یا بکشید و سپس نقاطی که احتیاج است دوربین مداربسته نصب شود را مشخص کنید. نقاطی که برای نصب دوربین مداربسته مشخص کرده‌اید را مجدداً چک کرده تا مطمئن شوید مانعی در دید دوربین مدار بسته وجود نداشته باشد و همچنین دوربین بهترین زاویه دید را داشته باشد. بنابراین اگر اطلاعات کافی در زمینه دوربین مداربسته و سیستم های نظارت تصویری ندارید، جای درستی آمده اید.

انواع دوربین مدار بسته بر اساس شکل ظاهری

اگر قرار باشد تصاویر به همان شکل آنالوگ انتقال پیدا کنند باید از بازه فرکانس امواج آنالوگ استفاده شود و این مسئله کیفیت تصویر را بیش از پیش تحت تاثیر نویز و تداخل امواج توسط میدان مغناطیسی قرار می گیرد. به طور قطع نام دوربین مدار بسته را به وفور شنیده اید یا خودتان نیز از این تجهیز ویژه و بسیار مناسب استفاده کرده اید. باید بدانید که دوربین مدار بسته وسیله ‌ای می باشد که توسط آن می توان تصاویر و یا فیلم های مختلفی را ثبت و ضبط کرد و این تصاویر را در جهت اهداف نظارتی و شخصی مورد استفاده قرار داد.

http://atisflower.irمجله خبری دوربین مداربسته ظاهری دوربین مدار بسته اهمیت زیادی در جلوگیری از وقوع سرقت و سایر جرائم باشد. در بسیاری از موارد افراد تمایل ندارند که دوربین نصب شده در ساختمان توسط سایر افراد قابل مشاهده باشد. از مزایای این دوربین ها می توان به برد بالایی که نسبت به سایر دوربین ها دارند اشاره نمود و به همین دلیل است که دوربین های بولت در مکان هایی که بزرگ هستند مانند پارکینگ ها یا حیاط های گزینه مناسبی می باشند. در واقع مشاهده از راه دور را می توان ویژگی اصلی دوربین های مدار بسته بولت دانست. کاربرد صنعتی دوربین مداربسته در مواردی مانند انواع واحدهای صنعتی تولیدی، پتروشیمی ها و صنایع نفت و گاز، کارخانه های تولید کننده مواد شیمیایی و مواد غذایی و غیره مشاهده می گردد.

  • کلمه “دوربین مدار بسته” برگردان فارسی به انگلیسی “Closet Circuit television” یا به اختصار CCTV است.
  • دوربین‌های مدار بسته در حال حاضر یکی از تجهیزات و وسایل مهم و ضروری می‌باشد و بهتر است در تمام مکان‌هایی که قابلیت نصب آن وجود دارد، نصب گردد، تا سطح امنیت افزایش پیدا کند.
  • ضمن اینکه به این نکته توجه کنید که دوربین کیوب ضد آب و گردوغبار نیست و برای کاربری صنعتی استفاده از آن توصیه نمی شود.
  • در باکس این سیستم های مداربسته لنز وجود ندارد و امکان نصب لنز از مهم ترین ویژگی های این مدل ها است و می توان لنز ثابت یا وریفوکال را روی آن ها نصب کرد.
  • برد دوربین های مداربسته دید در شب معمولا 20 متر است اما در برخی مدل ها تا 50 متر هم می رسد.
در این بخش به معرفی و بررسی برخی از تجهیزات و لوازم جانبی دوربین های مداربسته می پردازیم. استفاده از این دوربین ها تنها زمانی توصیه می شود که سیستم مداربسته از نوع آنالوگ بوده اما اتصال یک یا چند دوربین بصورت مستقیم به شبکه مورد نیاز است. این دوربین ها در واقع دوربین های آنالوگی هستند که پرت خروجی شبکه نیز در آنها تعبیه شده است. کیفیت آنها آنالوگ است و امکان استفاده از آنها بصورت دوربین آنالوگ و یا دوربین تحت شبکه وجود دارد.

دوربین تحت شبکه هوشمند وایرلس مدل Imou ranger 2 ipc-a22e

در طراحی و ساخت انواع دوربین مدار بسته فناوری های مختلفی به کار می رود. تشخیص چهره، شمارش افراد، تشخیص نفوذ و… از جمله تکنولوژی های پر کاربردیست که در تولید دوربین مداربسته استفاده می شود. تکنولوژی هایی که در دوربین مداربسته به کار می رود عموماً برای رفع نیاز و یا بهبود کارایی در سیستم های نظارتی تعریف می شوند. نصب دوربین مدار بسته در پارکینگ ها و کنترل ورود و خروج خودروها یکی از کاربردهای دوربین مدار بسته هوشمند است.

دوربین مدار بسته pin hole